اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نمین:

19 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نمین گفت: در یک سال گذشته بیش از 19 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات ایجاد فرصت‌های اشتغال مشاغل خانگی در شهرستان نمین جذب شده است.

19 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی جذب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید تقی دریتیم عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری نمین اظهار داشت: این میزان جذب تسهیلات در حالی صورت گرفته است که اشتغال بیش از 650 نفر از طریق پرداخت تسهیلات خوداشتغالی در حوزه مشاغل خانگی در نمین فراهم آمده است.

وی یکی از سیاست‌های اصلی دولت در سال‌جاری را تداوم طرح اشتغال خانگی و کسب و کار مولد در این زمینه توصیف کرد و افزود: به نظر می‌رسد این کار با همراهی خوب بانک‌های عامل امسال نیز به صورت جدی پیگیری شود تا اشتغال ایجاد شده از این طریق با گستردگی ادامه پیدا کند.

دریتیم از حمایت قاطع مسئولان و متولیان شهرستان از متقاضیان مشاغل خانگی خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی بانک‌های عامل در شهرستان سعی شده است در کوتاه‌ترین فاصله زمانی و در کمتر از 10 تا 15 روز تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جذب 85 درصدی این اعتبارات در یک سال گذشته سبب شده است تا امیدواری در فرصت باقیمانده به این باشد که صد درصد جذب در این حوزه انجام شود.

وی سهم شهرستان را از این اعتبارات بالغ بر 22 میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: افراد به صورت انفرادی و تعاونی با ارایه طرح‌های خود می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش فارس، فرماندار نمین یکی از شرکت‌های تعاونی فعال و موفق در این زمینه را شرکت طنین پیک سبلان سازنده توپ‌های ورزشی در نمین توصیف کرد و بیان داشت: سرمایه‌گذاران این مجموعه تولیدی با جذب بیکاران به ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در منازل و مناطق روستایی اشتغال خانگی را برای بانوان به وجود آوردند که یک طرح موفق و فراگیر در کسب و کار خانگی است.

دریتیم گفت: در این مجموعه بیش از 200 نفر مشغول فعالیت هستند که توسعه چنین مجموعه‌های تعاونی می‌تواند آثار و ثمرات خوبی را نیز به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه افزود: با ابلاغ سهمیه امسال شهرستان نمین در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال در سایر بخش‌ها می‌توان امیدوار بود که بخش عظیمی از دغدغه خانواده‌ها و نگرانی آنها برطرف شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول