اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد روان‌شناس دانشگاه گیلان:

مدیریت اقتصادی موجب بهبود سطح اشتغال است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد روان‌شناس دانشگاه گیلان گفت: بهبود سطح اشتغال، رفاه و عدالت اجتماعی حاصل مدیریت درست امور اقتصادی و توجه به اصول علم اقتصاد است.

مدیریت اقتصادی موجب بهبود سطح اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شیما زینعلی عصر امروز در جلسه بررسی بیکاری و موانع اشتغال و تاثیر آن بر امنیت اجتماعی‌ اظهار کرد: احساس امنیت برآمده از تعادل بین مجموعه متغیرهایی است که جامعه را در فضای اجتماعی مساعدی قرار می‌دهد که مردم احساس امنیت می‌کنند.

وی، ابعاد این امنیت را سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، قضایی و نظامی دانست و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر چه اصول آزادی، رقابت، مشارکت و شایسته‌سالاری بیشتر در جامعه حاکم باشد توان آن جامعه نیز برای جذب انسان‌ها، سرمایه‌ها، برپایی عدالت اجتماعی، نوآوری‌ها، ایجاد اشتغال و رشد شتاب اقتصادی بیشتر می‌شود.

کارشناس ارشد روان‌شناس دانشگاه گیلان، بهبود سطح اشتغال و رفاه و عدالت اجتماعی را حاصل مدیریت درست امور اقتصادی و توجه به اصول علم اقتصاد دانست و تصریح کرد: هر چند توسعه اقتصادی به معنای از بین رفتن مفاسد اجتماعی و انحرافات روحی و اخلاقی در جامعه نیست اما جامعه ثروتمند می‌تواند برای از بین بردن بی‌عدالتی‌ها و مفاسد اجتماعی سرمایه‌گذاری کند.

وی، خمیرمایه هرگونه امنیت را شکوفایی اقتصاد و افزایش اشتغال و عدالت نامید و خاطرنشان کرد: این امر تنها در پرتو امنیت اقتصادی و تشویق و سرمایه‌گذاری به دست می‌آید.

زینعلی، درباره اشتغال زنان، آسیب‌ها و فرصت‌ها ابراز کرد: افزایش قابل ملاحظه زنان شاغل واقعیت انکارناپذیر است و با وجود این امر تجربه اجتماعی حاکی از آن است که تعداد کمی از زنان شاغل کارآفرین هستند.

وی، با اشاره به اینکه برای ظهور فعالیت‌های کارآفرینانه وجود زمینه‌ها و شرایط فرهنگی‌اجتماعی مناسب ضروری است، یادآور شد: مطالعه موانع کارآفرینی زنان به شناسایی محدودیت‌های موجود، اصلاح مسیر آینده و افزایش کارایی فردی و اجتماعی زنان کمک می‌کند.

ا‌نتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول