اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت هندبال خراسان‌رضوی:

فدراسیون سال گذشته پولی به هیئت هندبال خراسان‌رضوی پرداخت نکرد

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت هندبال خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته فدراسیون هندبال هیچ پولی به ما نداد و اداره‌کل ورزش و جوانان نیز تنها 13 میلیون تومان به ما بودجه داد در حالی ‌که هزینه‌های ما در این سال 45 میلیون تومان بود.

فدراسیون سال گذشته پولی به هیئت هندبال خراسان‌رضوی پرداخت نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالله کافی در حاشیه نشست خبری هیئت هندبال اظهار داشت: حضور موسسات مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) و اعتماد ایرانیان به همراه باشگاه میعاد مهدی مشهد، هندبال استان و مشهد را زنده کرد و اکنون تیم‌های ما در هر رده‌ای که در لیگ‌های کشور و مسابقات کشوری شرکت می‌کنند جزو تیم‌های برتر هستند.

دبیر هیئت هندبال خراسان‌رضوی ادامه داد: هیئت هندبال توانسته با توانایی‌های اطرافش نامی برای خود پیدا کند و در حالی که دو سال قبل اختلاف ما با هیئت اصفهان که هیئت برتر کشور شد خیلی زیاد بود اما اکنون با اختلاف بسیار کمی دومین هیئت برتر کشور هستیم.

کافی در خصوص شرایط مالی هیئت هندبال استان خراسان‌رضوی گفت: هیچ‌گاه اداره‌کل ورزش و جوانان را برای گرفتن پول بیشتر زیر فشار نگذاشته‌ایم و هیئت بیشتر هزینه‌هایش را خودش به واسطه ارتباطات و توانایی‌های رئیس هیئت تامین می‌کند.

وی افزود: در سال گذشته فدراسیون هندبال هیچ پولی به ما نداد و اداره‌کل ورزش و جوانان نیز تنها 13 میلیون تومان به ما بودجه داد در حالی‌که هزینه‌های ما در این سال 45 میلیون تومان بود و با این حال در حد بضاعتمان به هیئت‎های شهرستانی کمک کرده‌ایم.

دبیر هیئت هندبال استان خراسان‌رضوی با انتقاد از وزارت ورزش و جوانان در تخصیص بودجه به ورزش استان‌ها تصریح کرد: وزارت ورزش به برنامه هیئت‌ها و ادارات کل استان‎ها بودجه نمی‌دهد و اصلاً معلوم نیست که امسال به اداره‌کل ورزش و جوانان استان‌ها چقدر می‎خواهد بودجه بدهد، در حالی ‌که بهترین کار این است که از استان‌ها برنامه بخواهند و براساس برنامه بودجه بدهند.

وی افزود: فدراسیون‌ها هم به هیئت‌های استان هیچ کمکی نمی‎کنند و دریافتی ما از فدراسیون هندبال در سال گذشته صفر بوده است.

دبیر هیئت هندبال خراسان‌رضوی در خصوص فعالیت هیئت‌های هندبال در شهرستان‌های خراسان‌رضوی، گفت: تعداد 23 هیئت در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که در طی سال حداقل در یک مسابقه استانی حضور فعال دارند.

کافی، شهرستان‌های تربت‌جام، سبزوار، قوچان و مشهد را از جمله شهرستان‌های فعال در رشته ورزشی هندبال اعلام کرد و افزود: برای ارتقای هر چه بیشتر این ورزش در استان باید تماشاگران را به وسیله ارائه بازی‎‌های با کیفیت به ورزشگاه‌ها جذب کنیم.

وی با اشاره به حضور سه اسپانسر قوی در هندبال استان خراسان‌رضوی گفت: هر گاه هیئتی اسپانسری جذب می‎کند سایر هیئت‎ها به طوری به سمتش هجوم می‎آورند که اسپانسرها فراری می‎شوند و امیدوارم این اتفاق در خصوص موسسات مالی و اعتباری رخ ندهد و بتوانیم آنها را نگهداریم.

کافی در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم حمایت هیئت هندبال استان از اسپانسرها به خصوص تیم ثامن‌الحجج (ع) در لیگ برتر هندبال تصریح کرد: خود باشگاه‎ها در مسابقات لیگ باید پی‌گیر حق و حقوق خود باشند اما ما هم به آنها کمک می‎کنیم، در مورد بحث تبانی که در لیگ برتر هندبال رخ داد ما هم پی‌گیری کردیم اما مشکل از قوانین هندبال بود که نتوانستیم حقمان را بگیریم.

وی افزود: متاسفانه هندبال مانند فوتبال نیست که برای هر اتفاقی در آیین‌نامه‎هایش پیش‌بینی شده باشد ضمن اینکه با توجه به اینکه تمایل اسپانسرها برای حضور در هندبال کم است، فدراسیون توان کنار گذاشتن تیم‎ها را ندارد.

دبیر هیئت هندبال استان خراسان‌رضوی در ادامه این نشست با اشاره به اجاره سالن خانه هندبال در مجموعه کوثر به این هیئت خاطرنشان کرد: داشتن مکانی به ‌عنوان خانه هندبال در استان آرزوی ما بود.

وی افزود: ما برای پرداخت اجاره این مکان به اداره‌کل ورزش و جوانان استان مجبوریم آن را اجاره بدهیم و امسال هم اگر از سایر رشته‎ها سالن را بخواهند آن را اجاره می‎دهیم زیرا باید هم هزینه‌های نگه‌داری سالن را تامین کنیم و هم اجاره‌بهای آن را بدهیم.

دبیر هیئت هندبال خراسان‌رضوی با انتقاد از مصوبه مجلس برای واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی تصریح کرد: این مصوبه کاملاً غلط است و هزینه استفاده از اماکن ورزشی را بالا برده است و مردم دیگر توان پرداختن این همه هزینه را ندارند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مناطق محروم استان گفت: اکثر نام‌آوران ورزش از قشر محروم جامعه هستند که برای کمک به آنها در نامه‎ای به رئیس جمهور درخواست قرار گرفتن سالن‎های ساخته شده توسط دولت در اختیار مردم را مطرح کردم.

دبیر هیئت هندبال استان خراسان‌رضوی هم‌چنین در پاسخ به سؤالی در خصوص رقابت تیم‎های هندبال استان با یکدیگر تاکید کرد: این اتفاق را قبلاً هم در سبزوار تجربه کرده‎ایم، دو تیم در سبزوار با یکدیگر رقابت کردند و هر دو ریشه یکدیگر را زدند که این امر باعث شد سال‎ها در لیگ برتر تیم نداشته باشیم و امیدواریم این اتفاق دیگر تکرار نشود و تیم‎های استان به یکدیگر کمک کنند تا بتوانند در مقابل سایر تیم‌‎ها با قدرت رقابت کنند.

وی افزود: ما از حضور اسپانسرها استقبال می‌کنیم و هر کاری هم بتوانیم برای کمک به آنها انجام خواهیم داد، آرزوی قلبی ما است که روزی در تیم سبزوار همه بازیکنان سبزواری یا خراسانی باشند اما سیاست این باشگاه قابل درک است که می‌خواهد در لیگ حرفه‌ای خوب نتیجه بگیرد و تیمش را حرفه‌ای می‎بندد تا از آبرویش دفاع کند.

کافی هم‌چنین از احتمال تحت پوشش قرار گرفتن تیم هندبال بانوان مشهد که به تازگی به لیگ برتر هندبال بانوان کشور صعود کرده است توسط موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج (ع) خبر داد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول