اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خبر داد

ارائه برنامه‎های آموزشی برای 90 هزار تعاون‎گر گلستانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در یک سال گذشته برای 90 هزار و 612 نفر در سطح استان گلستان دوره‎های آموزشی تعاون برگزار شده است.

ارائه برنامه‎های آموزشی برای 90 هزار تعاون‎گر گلستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین‎علی خواجه‌مظفری صبح امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: برنامه‎های آموزشی و ترویجی تعاون بر اساس اهداف استراتژیک گسترش فرهنگ تعاون و عدالت اجتماعی، توانمندسازی و افزایش بهره‎وری و تعامل با اقتصاد جهانی، بهبود اثربخشی نقش حاکمیتی اداره‎کل تعاون در راستای انجام ماموریت‎ها، الزامات، عملکرد گذشته، وضعیت موجود، اهداف و برنامه‎های پیش‎بینی شده محقق می‎شود.

وی افزود: این آموزش‎ها در چارچوب سیاست‎های کلی اصل 44 قانون اساسی در ارتباط با بخش تعاون، کمک به تحقق اهداف چشم‎انداز 20 ساله نظام و همچنین امکانات و فرصت‎های در دسترس، تهیه و تدوین شده است.

خواجه‎مظفری با بیان اینکه تحقق برنامه‎های راهبردی همچون ارتقای سطح مهارت‎های عمومی و تخصصی تعاونگران و به طور کلی توسعه منابع انسانی بخش تعاون از طریق اجرای پودمان‎های عمومی و تخصصی طراحی شده خاطر نشان کرد: مطابق نیاز نهادهای تعاونی، الزامی کردن برخی پودمان‎های آموزشی و ضرورت حضور مدیران و بازرسان در این پودمان‎ها و اخذ گواهینامه آموزشی تعاون برای داوطلبان تصدی سمت‎های هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرسان شرکت‎ها و اتحادیه‎های تعاونی، کاهش مشکلات تعاونی‎ها از طریق آشناسازی اعضای تعاونی‎ها با وظایف خود همچنین آگاه‎سازی مدیران و بازرسان از وظایف قانونی خود در مقابل عضو امور تعاونی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: از همین رو در سال گذشته آموزش 74 هزار و 460 تعاون‎گر گلستانی در دستور کار قرار گرفت که در پایان سال 90 هزار و 612 نفر از آموزش‎ها برخوردار شدند و 122 درصد تعهد استان در این بخش محقق شد.

وی ابراز داشت: از آنجایی که ترویج نیز نظام آموزشی غیررسمی با نقش گسترش یافته در حیطه‎های مختلف، اهدافی همچون معرفی و انتقال آخرین یافته‎های علم و فناوری به نیروی انسانی توانمند کردن از طریق ساماندهی کار جمعی است و نتایجی همچون ایجاد انگیزه و ارائه راه‎های جدید به منظور افزایش توان فکری و مهارت افراد جامعه خارج از مرزهای ساختار آموزشی به بار خواهد آورد لذا مکمل نظام آموزشی به شمار آمده و از این‌رو اجرای برنامه‎های ترویجی تعاون در کنار و راستای فعالیت‎های آموزشی همواره مورد تاکید است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول