اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش مشکلات خانواده و اجتماع

خدمات مشاوره رایگان به شهروندان کرمانی ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای جان جهان شهرداری کرمان از ارائه‌ خدمات مشاوره‌ رایگان در زمینه‌های مختلف به شهروندان در این فرهنگسرا خبر داد.

خدمات مشاوره رایگان به شهروندان کرمانی ارائه می‌شود

صفیه حسینی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان از برپایی دوره‌های ویژه «نمایش خلاق»، «فلسفه و تفکر» و «خلاقیت و نوآوری» در قالب بسته‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان در این فرهنگسرا خبر داد.

وی افزود: در کلاس‌های «نمایش خلاق» آموزش‌های مختلف شامل قصه‌گویی، خلاقیت، بازی‌های نمایشی، بازی، تئاتر عروسکی و تئاتر کودکان ارائه می‌شود.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: هدف از برپایی این کلاس‌ها تقویت زبان و ارتباط، مهارت‌های حل مسئله، پرورش اندیشه خلاق، آگاهی اجتماعی، همدلی و مشارکت، ورزش‌ها و نگرش‌ها و شناخت هنر تئاتر است.

وی عنوان کرد: در کلاس‌های «فلسفه و تفکر» نیز بر ضرورت تفکر، تأمل و نفی آموزش صرف حفظ کردن تأکید و توجه می‌شود.

حسینی‌نژاد افزود: در واقع در کلاس‌های فلسفه مربی کودکان را وادار می‌سازد که سئوال‌های خود را مطرح کنند و الگویی برای کودکان ایجاد می‌کند که کودکان به دنبال یافتن پاسخ پرسش‌های خود بروند و به این ترتیب کودکان به تفکر و تأمل ترغیب و تشویق می‌شوند و می‌توانند مسائل و موضوع‌های مختلف را به جای حفظ کردن، آزموده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

مدیر فرهنگسرای کوثر شهرداری کرمان با اشاره به برگزاری کلاس‌های «خلاقیت» ویژه کودکان و نوجوانان بیان داشت: این آموزش‌ها نیز به منظور پرورش خلاقیت ذهنی کودکان از طریق بازی و ایجاد حس نوآوری و ابتکار در آنها در ایام تابستان در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

ارائه خدمات مشاوره رایگان به شهروندان

مدیر فرهنگسرای جان جهان شهرداری کرمان از ارائه‌ خدمات مشاوره‌ رایگان در زمینه‌های مختلف به شهروندان در این فرهنگسرا خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد حسنی با اشاره به اهمیت و نقش مشاوره در زندگی افراد گفت: از طریق خدمات مشاوره‌ای به افراد کمک می‌شود تا خود را بهتر بشناسند و بتوانند در زمان بروز مشکلات تصمیم‌های بهتری بگیرند.

وی افزود: در این راستا با توجه به اهمیت بحث مشاوره در ارائه و تبیین نگرش‌های صحیح، خدمات مشاوره‌ای مختلف از جمله راهنمایی و مشاوره‌ مذهبی و تربیتی، خانوادگی، تحصیلی، بهداشتی و سلامت و شغلی برای علاقمندان در این فرهنگسرا ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: نشست‌های مشاوره‌ای در روزهای شنبه‌ هر هفته در نوبت ویژه‌ی بانوان و در نوبت عصر برای بانوان، آقایان و سایر اعضای خانواده تشکیل می‌شود.

حسنی تصریح کرد: خدمات مشاوره‌ای زمانی تأثیرگذار است که اعضای خانواده در جلسات مشاوره حضور داشته باشند و از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه‌ این خدمات، گامی در جهت حل مسائل و مشکلات مختلف در جامعه برداشته شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول