اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کرمانشاه:

باورهای غلط جوانان را به‌سوی مصرف شیشه می‌کشاند

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه گفت: تبلیغات نادرست در آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی باعث شده که شیشه موادی برای شفافیت پوست، لاغری و تناسب اندام معرفی شود.

باورهای غلط جوانان را به‌سوی مصرف شیشه می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مسعود محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های روز جهانی مبارزه با موادمخدر در استان کرمانشاه گفت: براساس برآوردهای انجام گرفته، در سطح استان حدود 55 هزار معتاد وجود دارد که این آمار نسبت به سال‌های گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

محمدی با بیان اینکه هشت درصد از آمار معتادان استان را زنان تشکیل می‌دهند، گفت:  این آمار در 2 سال گذشته تنها سه درصد بود، اما متاسفانه شاهد افزایش تعداد زنان معتاد استان هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشتر زنان گرفتار در دام اعتیاد شیشه مصرف می‌کنند، گفت: تبلیغات نادرست در آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی باعث شده که شیشه موادی برای شفافیت پوست، لاغری و تناسب‌ اندام معرفی شود.

محمدی افزود: برخی از وزرشکاران ما نیز در دام این ماده مخدر گرفتار شده‌اند و برای کاهش وزن و تناسب اندام، به آنان استفاده از شیشه تجویز می‌شود و دائما به آنها تاکید می‌کنند که موادمخدر شیشه اعتیاد‌آور نیست، در حالیکه این مواد تاثیر بسیار بدی بر مغز انسان دارد و در نخستین استفاده نیز اعتیادآور است.

وی با بیان اینکه بیشتر موادمخدر مصرفی در سطح استان تریاک است، گفت: ما همچنان دغدغه گرایش معتادان به سمت موادمخدر صنعتی را داریم، اما بر‌اساس آمارهای به‌دست آمده، اکثر معتادان استان همچنان از موادمخدر سنتی استفاده می‌کنند.

محمدی میانگین سن معتادان استان را مطابق با میانگین‌های کشوری عنوان کرد و گفت: در استان کرمانشاه نیز میانگین سن معتادان استان، مانند بیشتر نقاط کشور 20 تا 23 سال است.

وی از احداث مرکز نگهداری اجباری معتادان در استان خبر داد و گفت: تا اواخر شهریورماه این مرکز با گنجایش 300 نفر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به سامانه ملی مشاوره اعتیاد که حدود یک سال است در سطح کشور فعال است اشاره کرد و گفت: این سامانه به‌طور شبانه‌روزی قادر به پاسخگویی در زمینه‌های درمان و پیشگیری است و خانواده‌ها می‌توانند در خصوص روش‌های ترک اعتیاد با شماره 09628 تماس بگیرند.

گفتنی است، به‌زودی اجتماع 5 هزار نفری معتادان بهبود یافته در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول