اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری مازندران:

بلای فرسودگی و تعطیلی به جان سینماهای مازندران افتاده است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه در 30 سال اخیر 10 سینما در مازندارن بسته شده و سینماهای باقی مانده نیز فرسوده شده‌اند، گفت: بخش خصوصی نیز از ساخت سینما در مازندران حمایت نمی‌کند.

بلای فرسودگی و تعطیلی به جان سینماهای مازندران افتاده است

عزیزالله محمودپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اعلام تعداد سینماهای فعال مازندران اظهار داشت: حوزه هنری مازندران در شهرهای بهشهر سینما فرهنگ، سینما سپهر ساری، دو سالن سینما بهمن آمل و در تنکابن دو سینمای انقلاب و ایران را دارد.

وی اظهار داشت: سینما ایران و فرهنگ ساری حوزه هنری در سال‌های اخیر به دلیل عدم ایمنی بسته شده است.

رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون بازسازی سینما فرهنگ ساری آغاز شده است، گفت: تخریب این ساختمان شروع شده و مقاوم‌سازی را آغاز کردیم که اگر بودجه‌اش تامین شود پیش‌بینی می‌کنیم بازسازی آن امسال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال‌ جاری برای بازسازی سینماهای ساری 100 میلیون تومان از سوی فرمانداری و 200 میلیون تومان توسط استانداری اختصاص یافته است، تصریح کرد: وضعیت سینمای آمل، بهشهر و تنکابن شبیه هم است و تمامی دستگاه‌ها حتی آپارت‌ها کهنه و فرسوده شده‌اند.

رئیس حوزه هنری مازندران با اعلام اینکه سیستم خنک‌کننده و فضای کلی این سینماها مشکل دارد، افزود: در این چند سال تلاش کردیم حداقل سینما به حیاتشان ادامه دهند.

وی با بیان اینکه امسال برآورد کردیم سینما بهشهر که هزینه چندانی ندارد بازسازی شود، گفت: با هزینه 15 میلیون تومان تغییری در فضای ظاهری این سینما ایجاد شده ولی تراژدی آپاراتی و وسایل خنک‌کننده آن همچنان باقی است.

محمدپور با اشاره به پیش‌بینی هزینه 400 میلیون تومانی برای بازسازی سینما آمل،‌ یادآور شد: بر اساس توافقات 130 میلیون تومان از سوی سینما شهر به این سینما اختصاص می‌دهد و بقیه هزینه باید از استان تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه هنری مازندارن نمی‌تواند این هزینه‌ها را متحمل شود،‌ گفت: تنها تا به حال تعدادی از سینماها بازسازی شده است.

رئیس حوزه هنری مازندارن با بیان اینکه در سال‌های اخیر هنوز سینمای جدیدی در مازندران ساخته نشده است، گفت: عموما بخش‌های خصوصی از ساخت سینما استقبال نمی‌کنند.

محمدپور با اشاره به اینکه در 30 سال گذشته حدود 10 سینما در مازندران بسته شده است، افزود: در عین حال برای ساخت سینما استقبالی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سینمای قائمشهر توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، گفت: در سفر هیئت دولت رئیس‌ جمهور ساخت سینما را به حوزه هنری واگذار کرد اما در جلساتی در قائمشهر دادن زمین را شرط ساختن سینما قرار دادیم.

رئیس حوزه هنری مازندارن بیان کرد: در این زمینه همکاری صورت نگرفت تا اینکه اطلاع‌ دادند بخش خصوصی در حال ساخت است که ما نیز امور را واگذار کردیم.

انتهای‌ پیام/ل20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول