اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌بید:

تمرکززدایی در دولت دهم کلید خورده است

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم‌بید گفت: واگذاری اختیارات وزارت جهاد کشاورزی به کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان‌ها نمونه واقعی تمرکززدایی بوده که در دولت دهم کلید خورده است.

تمرکززدایی در دولت دهم کلید خورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان خرم‌بید، داوود ایوبی در سومین کارگروه توسعه کشاورزی خرم‌بید اظهار داشت: اعضای کارگروه کشاورزی این شهرستان وظیفه دارند از این فرصت بی‌همتا استفاده کرده تا با شناسایی قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف کشاورزی را شناسایی و راهنمایی کنند تا موجب تحول در کشاورزی خرم‌بید شود.

رئیس کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان خرم‌بید گفت: تحول‌آفرینی، خوداتکایی و ایجاد خودباوری و برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی و تغییر نگرش کشاورزان از شیوه‌های سنتی معمول به مهندسی از دیگر وظایف این کارگروه است.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تسهیلات اعطایی با سود اندک و مبلغ قابل توجه به کشاورزان تعلق گیرد و در راستای تکمیل زیرساخت‌ها به‌ویژه در تامین و بهینه‌سازی مصرف آب هزینه شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان خرم‌بید تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به کشاورزان و بهره‌برداران و عدم نظارت بر آن موجب به هدر رفتن منابع کشور شده و زندگی کشاورزان را با مخاطره روبه‌رو می‌سازد.

ایوبی افزود: بهترین خدمت به کشاورزان آن است که تسهیلات اعطایی را سرمایه برای آن‌ها بدانیم تا با عواید حاصله از آن اقساط مربوطه پرداخت و در نهایت وام دریافتی تبدیل به درآمد شود نه آن‌که فقط مصرف شده و کشاورز را بدهکار کند.

رئیس دامپزشکی شهرستان خرم‌بید نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات این شبکه در مورد واکسیناسیون دام‌ها و مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو ارائه کرد.

ارائه تسهیلات هفت درصدی به سه طرح بزرگ کشاورزی که پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد را دارند نیز از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

شهرستان خرم‌بید به مرکزیت صفاشهر در شمال استان فارس واقع شده است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول