اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جنوب کرمان

تعاونی‌های روستایی 38 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارند

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: 17 تشکل شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی جنوب کرمان دارای 38 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی هستند.

تعاونی‌های روستایی 38 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارند

صمدالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به تجهیز، نوسازی و انتقال آب اراضی شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی جنوب کرمان اظهار داشت: 17 تشکل شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی جنوب کرمان دارای 38 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی هستند.

وی افزود: تا کنون مطالعات 12 هزار هکتار از اراضی زیر پوشش انجام و عملیات اجرایی آب و خاک آنها در حال انجام است.

ابراهیمی با اشاره به تجهیز و نوسازی شبکه انتقال و توزیع آب دشت جیرفت و رودبار تصریح کرد: این دشت دارای ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای از خاک و آب و نیز نیروی انسانی متخصص در کشاورزی است.

وی خاطر نشان کرد: احداث شبکه مدرن، اجرای الگوی کشت بهینه و ایجاد سازمان بهره‌برداری مناسب می‌تواند بر کارایی ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب بیفزاید و ظرفیت‌های اقتصادی را به شکلی عقلایی مورد بهره‌برداری قرار دهد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: میزان اراضی پایاب سد مخزنی جیرفت که در امتداد رودخانه هلیل به طول 270 کیلومتر واقع شده است حدود 30 هزار هکتار شناسایی شده است.

ابراهیمی ابراز داشت: در سال‌های اخیر از این میزان اراضی 9 هزار هکتار آن مورد مطالعه قرار گرفته و عملیات اجرایی و نوسازی و شبکه انتقال توزیع آب آن در حال انجام است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول