اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

تایید 25 مورد وبای "التور" در ابهر

خبرگزاری فارس: سال گذشته 25 مورد وبای "التور" در ابهر از نظر آزمایشگاهی مورد تایید قرار گرفت.

تایید 25 مورد وبای "التور" در ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، رئیس شبکه بهداشت شهرستان ابهر ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به بیماری وبای التور اظهار داشت: التور یکی از بیماری‌های اسهالی است که گاه به صورت حاد ظاهر شده و عامل آن میکروب وبا است.

اکبر موسوی به راه‌های انتقال بیماری وبا اشاره و خاطرنشان کرد: اگر میکروب موجود در دست‌های آلوده، مدفوع و استفراغ بیماران و ملحفه‌ها و لوازم آلوده به صورت مستقیم به دهان انسان برسد، می‌تواند علایم بیماری را در فرد ایجاد کند.

وی افزود: آب آلوده به مدفوع، منابع آب حفاظت نشده مانند چاه‌ها، دریاچه‌ها، استخرها و جویبارها از دیگر راه‌های انتقال بیماری وبای التور هستند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان ابهر، سبزی‌ها و میوه‌های خام آلوده و یا شسته شده با آب آلوده، شیر آلوده و بستنی که از منابع غیر مطمئن تهیه شده باشد را از دیگر راه‌های انتقال این بیماری برشمرد.

وی به روش‌های پیشگیری از این بیماری اشاره و گفت: استفاده از غذای تازه و آب آشامیدنی سالم، شستن دست‌ها قبل از تهیه یا خوردن غذا و همچنین استفاده از توالت بهداشتی و شستن دست‌ها را از جمله این راهکارها است.

در این جلسه اعلام شد که سال گذشته تعداد یک هزار و 178 نفر در کل کشور به بیمار وبای التور دچار شدند که 25 مورد از این بیماری در شهرستان ابهر از نظر آزمایشگاهی مورد تایید قرار گرفت.

همچنین در این جلسه اعلام شد که سال گذشته موارد فوتی بیماری وبای "التور" در کشور 12 مورد بوده و در استان زنجان مورد فوتی از این بیماری وجود نداشت.

میزان مبتلایان به بیمار وبای "التور" در استان زنجان 51 درصد جمعیت روستایی و 49 درصد شهری اعلام شد که 61 درصد افراد مبتلا را آقایان و 39 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول