اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گویا خبر داد:

شیوع بیماری وبا در کشورهای مجاور

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شیوع وبا در کشورهای مجاور از یک ماه پیش خبر داد.

شیوع بیماری وبا در کشورهای مجاور
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، کارگاه هماهنگی مراقبت آنفلوانزای پرندگان با حضور رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.
مشاور معاون بهداشت و رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع این بیماری در سال‌های گذشته و لزوم پیشگیری آن در سال جاری خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز باید آمادگی کامل داشته باشیم تا بدانیم در صورت شایع‌شدن این بیماری چه کارهایی را انجام دهیم.
محمدمهدی گویا تصریح کرد: در بعضی از نقاط جهان پنهان کارهایی صورت می‌گیرد و ندادن آمار صحیح، روند تحقیقات سازمان جهانی بهداشت را سخت کرده است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: آنفلوانزای پرندگان در صورت سرایت به انسان موجب مرگ و میر 65 درصدی میشود و به همین خاطر پیشگیری از آن بسیار مهم است و در صف مقدم این پیشگیری بهورزان هستند.
وی با اشاره به شیوع وبا در کشورهای مجاور از یک ماه پیش تصریح کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از آمادگی 100درصد برخوردار بوده و نسبت به شیوع این بیماری هوشیار است.
وی با اشاره به این مطلب که سبزیجات آلوده از عوامل مهم انتقال در جامعه است، اضافه کرد: مردم علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، مثل شستن دست‌ها نسبت به ضدعفونی کردن سبزیجات حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: میکروب وبا در طول  14 روز از بدن دفع می‌شود و می‌تواند به دیگران منتقل شود.
در این برنامه مجید مختاری مدیرکل دامپزشکی استان مازندران نیز در مورد جایگاه و اهمیت بیماری آنفلوانزای پرندگان از دیدگاه دامپزشکی صحبت کرد.
انتهای پیام/ص30
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول