اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز عنوان کرد

هشدار نسبت به وقوع بیماری وبا و التور در اهواز

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز نسبت به وقوع بیماری التور و وبا هشدار داد.

هشدار نسبت به وقوع بیماری وبا و التور در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ عبدالعزیز فقهی عصر امروز در شورای سلامت شهرستان اهواز گفت: اگرچه تا کنون موارد معدودی از وبا و التور در اهواز مشاهده و به سرعت نیز سرکوب شده است، اما باید موضوع بیماری التور و وبا به صورت جدی مدنظر قرار گیرد، چراکه این بیماری مسری و خطرناک می‌تواند تمام شهرها را با خطر مواجه کند.

وی تصریح کرد: پیش از این دو زمان پیک شیوع برای این بیماری در نظر گرفته می‌شد، اما در حال حاضر نباید به این زمان‌ها محدود شویم و در تمام فصول به عوامل بروز این بیماری توجه شود و نشانه‌های بیماری نیز به صورت جدی‌تر بررسی شود.

فقهی بر رعایت نظافت عمومی، بهداشت فردی، توصیه‌های بهداشتی اعم از گندزدایی میوه و سبزیجات، ارتقای آگاهی عمومی و تبلیغ و هشدار مستمر به منظور مقابله با این بیماری‌ها تاکید کرد و افزود: آهک پاشی جوهای روباز و رفع گرفتگی فاضلاب در معابر از راه‌های جلوگیری از این بیماری است.

عضو شورای سلامت شهرستان اهواز همچنین با اشاره به عرضه مواد غذایی غیربهداشتی در سطح شهر گفت: به طور مثال در بعضی اماکن مواد تشکیل‌دهنده و خمیر سمبوسه و فلافل به صورت غیربهداشتی تهیه و نگهداری می‌شود و مصرف آن بیماری‌زاست.

وی افزود:‌ بر اساس گزارشات این مواد در نقاط دور افتاده ای در دخمه‌ها و انباری‌ها توسط کارگران خارجی تهیه می‌شود و برای تهیه این خمیرها به هیچ عنوان بهداشت رعایت نمی‌شود.

فقهی تصریح کرد: با توجه به اینکه بازرسی و کشف تمام اماکن تولید غیرمجاز اغذیه از عهده هیچ سازمانی ساخته نیست، ارتقای آگاهی مردم و آموزش‌های بهداشتی تنها راه چاره است.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول