اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای دومین سال صورت می‌گیرد

برگزاری روزهای نمادین پاکسازی عمومی در خوزستان

خبرگزاری فارس: روزهای نمادین پاکسازی عمومی در خوزستان با دو روز کاهش در سال جاری، شهریور و اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

برگزاری روزهای نمادین پاکسازی عمومی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بر اساس مصوبه شورای سلامت استان در سال گذشته چهار روز به عنوان روزهای نمادین پاکسازی عمومی تعیین شد، تا پاکسازی شهرها و روستاهای استان مورد توجه قرار گیرد و شهروندان برای مشارکت در نظافت محیط زندگی خود ترغیب شوند.

16 خرداد ماه، 30 شهریور ماه، 28 آذرماه و 23 اسفند ماه به عنوان روزهای نمادین پاکسازی عمومی تعیین شد اما چهارمین روز پاکسازی (16 خرداد ماه همزمان با هفته محیط زیست) برگزار نشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهواز گفت: در سال جاری دو روز در شهریور ماه و اسفند ماه به عنوان روزهای نمادین پاکسازی عمومی برگزار می‌شود.

حسن حائری درباره دلیل کاهش روزهای نمادین در سال جاری، توضیح داد: با تعیین روزهای نمادین پاکسازی به دنبال فرهنگسازی و ایجاد یک حرکت مردمی برای مشارکت در نظافت محیط زندگی بودیم.

وی افزود: به نظر می‌آید که حساسیت شهروندان نسبت به نظافت محیط زندگی و مشارکت آنها در امر پاکیزه نگهداشتن شهر افزایش یافته به همین دلیل مقرر شد روزهای نمادین در سال جاری به دو روز کاهش یابد.

حائری ادامه داد: اواخر شهریور ماه همزمان در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها همچنین اواخر اسفند ماه همزمان با نوروز و سفرهای نوروزی به عنوان روزهای نمادین پاکسازی در سال 91 تعیین شده‌اند.

به گفته وی، در روزهای نمادین گذشته مشارکت شهروندان و اصناف در پاکسازی شهر بهبود یافته است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول