اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی بویین‌ زهرا خبر داد

آموزش 60 هنرجوی بویین‌ زهرایی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین‌ زهرا از آموزش بیش از 60 هنر‌آموز بویین‌ زهرایی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و میراث فرهنگی در ترم بهار خبر داد.

آموزش 60 هنرجوی بویین‌ زهرایی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی

شهربانو سلیمانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در بخش مرکزی شهرستان بویین‌ زهرا با بیان اینکه این نمایشگاه به همت هنرآموختگان دوره بهاره مرکز آموزش صنایع دستی بخش مرکزی شهرستان بویین‌ زهرا برپا شده است، اظهار کرد:  بیش از 60 جوان هنر‌جو علاقه‌مند به حوزه میراث فرهنگی در ترم گذشته پس از انجام مراحل ثبت به عضویت کلاس‌های تئوری آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در آمده و این آموزش‌ها را فرا گرفته‌ا‌ند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین‌ زهرا با اشاره به رشته‌هایی که تا‌کنون از سوی این اداره برای هنرجویان آموزش داده‌ شده است، عنوان کرد: طرح‌زنی برای گلیم‌بافی، سرمه‌دوزی، رودوزی‌های سنتی از جمله رشته‌های شاخص آموزشی برای هنر‌جویان بویین ‌زهرایی در حوزه صنایع‌دستی بوده که به ترتیب و طی جلسات مدون آموزش داده‌ شده‌ است.

وی با بیان اینکه در بخش رشته‌های میراث فرهنگی و تمدنی حوزه‌های نظیر سفال‌گری، معرق‌کاری با انواع چوب‌های طبیعی و مصنوعی، نگارگری، و نیز سراجی سنتی (‌چرم‌دوزی) به هنرجویان مرکز آموزش عالی صنایع دستی بویین‌ زهرا آموزش داده شده است، افزود: با توجه به استقبال کم‌نظیر هنر‌جویان و جوانان مستعد این شهرستان در ماه‌های آینده تعداد این رشته‌ها افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان بویین‌ زهرا رشد کیفی آموزش‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی برای هنرآموختگان را نسبت به دو سال قبل بسیار چشمگیر و امیدوارکننده دانست و تصریح کرد: باید ساز و کاری در این شهرستان فراهم شود که با تعامل بیشتر و فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه یادگیری اصول و فنون میراث فرهنگی عرصه برای آموزش‌های همگانی میراث فرهنگی مهیا شود.

سلیمانی با اشاره به تازه‌ تأسیس بودن اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان بویین‌ زهرا بیان کرد: از مسئولان و به ویژه فرماندار و شهردار بویین‌ زهرا تقاضا داریم که با همکاری بیشتر زمینه را برای حمایت از صنایع‌دستی‌کاران در بویین‌ زهرا فراهم کنند.

وی با ارائه گزارشی مختصر پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در حوزه برپایی نمایشگاه‌های میراث فرهنگی‌ و صنایع‌دستی در بخش‌های مختلف شهرستان بویین‌ زهرا عنوان کرد: تا‌کنون چندین دور نمایشگاه، کارگاه آموزش میراث فرهنگی، جشنواره‌های تولیدات هنری و فرهنگی، و نیز جلسات تعامل و هم‌اندیشی با مسئولان و رؤسای ادارات مختلف بویین‌ زهرا برگزار شده است.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول