اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

صنایع‌دستی بر اساس نیازها و کاربردهای جامعه طراحی شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: بسیاری از صنایع دستی این استان به لحاظ عدم کاربرد در جامعه امروز از بازار فروش مناسبی برخوردار نیستند که باید بر اساس نیازها و کاربردهای جامعه طراحی شود.

صنایع‌دستی بر اساس نیازها و کاربردهای جامعه طراحی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، علی‌محمد آزاد در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت: صنایع دستی سیستان‌وبلوچستان با توجه به کیفیت و مرغوبیت بالا، به دلیل نداشتن بسته بندی مناسب از جذابیت کافی برای فروش در بازار برخوردار نیست که باید در ساخت آنها از رنگ‌ها و نقوش زیباتری بهره گرفت تا جذابیت بیشتری برای مشتریان داشته باشد.

وی با تاکید بر عرضه صنایع دستی استان با قیمت مناسب تصریح کرد: صنایع‌دستی قسمتی از تاریخ و فرهنگ و تمدن استان محسوب می‌شود که قیمت بالای این محصولات و عدم مشاوره و بازاریابی صحیح در این زمینه موجب خواهد شد صنایع‌دستی استان بازار فروش خود را از دست داده و از اذهان مردم محو شود.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان‌و‌بلوچستان تاکید کرد: باید بسته‌های فرهنگی ویژه‌ای برای معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان و ارایه هر چه بهتر صنایع‌دستی مرغوب از سوی کارشناسان طراحی شود.

وی همچنین راه‌اندازی اماکن فرهنگی نظیر موزه آب و موزه باد در سیستان‌وبلوچستان را از سوی دست‌اندرکاران خواستار شد.

نماینده عالی دولت در سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر حفظ ارزش‌های تاریخی در مرمت آثار باستانی گفت: ضروری است متولیان مرمت آثار باستانی استان از مصالحی بهره گیرند که ساختار قدیمی و حالت طبیعی آنها حفظ شده و قدیمی‌بودن آنها برای بازدیدکنندگان ملموس باشد.

آزاد همچنین به صاحبان پمپ بنزین‌های بین راهی در سیستان‌وبلوچستان هشدار داد که در صورت عدم ارایه خدمات به مسافران و همکاری نکردن با دست‌اندرکاران در فعال‌کردن مراکز خدماتی، مساجد و سرویس‌های بهداشتی، محل کسب و کارشان تعطیل خواهد شد.

وی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست همکاری لازم را با مجموعه میراث فرهنگی برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در اماکن سیاحتی و بین راهی استان داشته باشند.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول