اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی آینده

2863 دانش‌آموز وارد دبیرستان‌های نمونه دولتی خوزستان می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از ورود 2 هزار و 863 دانش‌آموز به دبیرستان‌های نمونه دولتی در سال تحصیلی آینده خبر داد.

2863 دانش‌آموز وارد دبیرستان‌های نمونه دولتی خوزستان می‌شوند

رحمان فلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: متقاضیان شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، مدارس راهنمایی تحصیلی و دبیرستان‌های نمونه دولتی استان خوزستان برای سال تحصیلی 92-91، تا پایان فروردین‌ماه جاری مهلت ثبت‌نام دارند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان داوطلب می‌توانند به مدارس راهنمایی تحصیلی خود مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند، گفت:‌ امسال 22 دبیرستان نمونه دولتی در استان خوزستان دایر شد و تعداد این دبیرستان‌ها از 11 مدرسه به 33 باب دبیرستان نمونه دولتی افزایش پیدا کرد؛ به همین دلیل یکهزار و 890 نفر به ظرفیت پذیرش اضافه شده ‌است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خوزستان تأکید کرد: در نهایت ظرفیت سال تحصیلی 92-91 در دبیرستان‌های نمونه دولتی استان خوزستان 2 هزار و 863 دانش‌آموز است.

فلاحی خاطرنشان کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های نمونه دولتی، به صورت هم‌زمان در سراسر کشور، رأس ساعت 9 صبح جمعه، دوم تیرماه، برگزار می‌شود و داوطلبان از یک تا سه روز قبل از برگزاری آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از مدرسه راهنمایی خود و محل ثبت‌نام دریافت کنند.

وی تصریح کرد: برای اطلاع  بیشتر و دقیق‌تر داوطلبان، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و مدارس راهنمایی تحصیلی و دبیرستان‌های نمونه دولتی در سال تحصیلی 92-91 توسط اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان تهیه شده که در زمان ثبت‌نام در اختیار دانش‌آموزان داوطلب قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه دانش‌آموزانی که می‌خواهند برای ورودی پایه اول متوسطه یا هنرستان‌های نمونه دولتی ثبت‌نام کنند باید حداقل معدل نوبت دوم پایه تحصیلی‌شان 15 باشد، گفت: مواد آزمون نمونه دولتی دروس قرآن و تعلیمات دینی، ادبیات فارسی، عربی، علوم اجتماعی، زبان انگلیسی، حرفه و فن، علوم تجربی و ریاضی است که مجموعاً 100 سئوال با 120 دقیقه زمان خواهد بود؛ سئوالات دانش‌آموزان اول دبیرستان شامل 20 درصد از کتاب‌های اول راهنمایی، 20 درصد از کتاب‌های پایه دوم راهنمایی و 60 درصد سئوالات از پایه سوم راهنمایی است.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول