اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آینده

22 دبیرستان نمونه دولتی روزانه در اصفهان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال تحصیلی 92-91 دبیرستان‌های نمونه‌دولتی نواحی و شهرستان‌های استان به میزان 22 واحد آموزشی توسعه می‌یابد.

22 دبیرستان نمونه دولتی روزانه در اصفهان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جواد پورحسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش دبیرستان‌های نمونه‌دولتی در سال تحصیلی آتی از سیاست‌‌های وزارتخانه آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه دبیرستان‌های نمونه‌دولتی اصفهان در سال تحصیلی آتی افزایش می‌یابد، اضافه کرد: در گذشته مدارس نمونه‌دولتی ویژه دانش‌آموزان مستعد و بی‌بضاعت مناطق روستایی بوده که به صورت شبانه‌روزی اداره شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه امکانات خوابگاهی در دبیرستان‌های نمونه‌دولتی شهری وجود ندارد، تصریح کرد: در سال تحصیلی 92-91 دبیرستان‌های نمونه‌دولتی نواحی و شهرستان‌های استان به میزان 22 واحد آموزشی توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارس نمونه‌دولتی روستایی وجود ندارد، ادامه داد: هم‌اکنون مدارس نمونه‌دولتی به صورت شهری هستند، البته تعدادی از دانش‌آموزان روستایی نیز در این مدارس پذیرش می‌شوند.

پورحسینی با اشاره به اینکه دبیرستان‌های نمونه‌دولتی که در سال آتی به اصفهان اضافه می‌شوند بدون امکانات شبانه‌روزی هستند، تأکید کرد: دبیرستان‌های نمونه‌دولتی روستایی سابق به دانش‌آموزان روستایی اختصاص دارد و دبیرستان‌های نمونه‌دولتی شهریور ویژه دانش‌آموزان موجود در سطح شهر است.

وی افزود: دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده پس از شرکت در آزمون ورودی در دبیرستان‌های نمونه‌دولتی پذیرش می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده دانش‌آموز پایه نخست راهنمایی در نظام آموزشی کشور وجود ندارد، گفت: در سال تحصیلی آتی با اجرای نظام 3-3-6 دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی به پایه ششم ابتدایی راه می‌یابند.

وی گفت: با توجه به این موضوع برای تکمیل ظرفیت دوره راهنمایی در مدارس نمونه‌دولتی و استعداد‌های درخشان از میان دانش‌آموزان پایه نخست راهنمایی سال جاری به منظور ورود به پایه دوم راهنمایی آزمون ورودی برگزار می‌شود.

پورحسینی با اشاره به اینکه آزمون ورودی مدارس نمونه‌دولتی و استعداد‌های درخشان در قالب یک آزمون ورودی مشترک برگزار می‌شود، افزود: داشتن تابعیت ایرانی، حداقل داشتن معدل 19 برای ورود به مدارس تیز‌هوشان و دارا بودن معدل 16 برای ورود به مدارس نمونه‌دولتی از شرایط دانش‌آموزان پایه نخست راهنمایی برای ثبت‌نام در آزمون ورودی است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این آزمون‌ها در مدارس صورت می‌گیرد، تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از 6 تا 30 فروردین‌ماه سال آتی با مراجعه به سایت sanjesh.isf.edu.ir در آزمون‌های ورودی مدارس نمونه‌دولتی و استعداد‌های درخشان ثبت‌نام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: داوطلبان سه روز پیش از برگزاری این آزمون‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه کارت ورود به جلسه خود را دریافت کند.

وی به زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان اشاره کرد و افزود: چهارم تیرماه سال آتی این آزمون‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول