اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

تصویب 57 طرح اشتغالزایی با 610 میلیارد ریال اعتبار در قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم از تصویب 57 طرح در زمینه‌های مختلف با سرمایه‌گذاری 610 میلیارد ریال در استان قم خبر داد.

تصویب 57 طرح اشتغالزایی با 610 میلیارد ریال اعتبار در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه کارگروه اشتغال استان قم، با مثبت ارزیابی کردن کارنامه یک ساله استان در بخش اشتغال اظهار داشت: سال گذشته تعهد رسمی استان ایجاد 35 هزار شغل بود که آمار ثبت شده در سامانه رصد بیانگر ایجاد 39 هزار و 200 شغل در بخش‌های مختلف است.

وی ایجاد این میزان شغل را اقدامی مهم و نمایشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ویژه اقتصادی استان عنوان کرده و از تلاش، همکاری و مشارکت فعال اعضای کارگروه اشتغال استان و دیگر مجموعه‌های تاثیرگذار از جمله بانک‌ها و صاحبان طرح‌ها قدردانی کرد.

استاندار قم با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: اشتغالزایی از الزامات سال تولید ملی محسوب شده و همه بخش‌های اقتصادی باید با حمایت عملی از اشتغال، زمینه تحقق شعار سال را فراهم کنند.

موسی‌پور اشتغال را از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های کاری دولت در سال جاری برشمرد و افزود: دو کارگروه ملی و استانی توسعه کشاورزی و صنعت به عنوان پیش نیاز تحقق برنامه‌های سال تولید ملی و با هدف پیشبرد اهداف این بخش فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه قم از ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش اشتغال برخوردار است افزود: با توجه به پیش بینی و اختصاص منابع و تسهیلات بانکی قابل توجه در بخش بنگاه‌های زودبازده و طرح‌های توسعه کشاورزی، در سال جدید انتظار می‌رود تا دستگاه‌ها با عزم جدی، تلاش و اهتمام ویژه‌ای را برای ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دستگاه‌ها برای سرعت دادن به روند اعطای تسهیلات طرح بنگاه‌های زودبازده و کارآفرین، از نهایی شدن 57 طرح به ارزش 610 میلیارد ریال و اشتغالزایی 775 نفر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این طرح‌ها آماده تصویب در گروه کارشناسی و ارائه به کارگروه اشتغال برای تصویب نهایی است که با توجه به اهمیت طرح‌ها و تعداد اشتغال آن‌ها باید در اسرع وقت توسط دبیرخانه کارگروه پیگیری و با مساعدت دستگاه‌های معرفی کننده و بانک‌های عامل به سرعت بررسی و نهایی شوند.

استاندار قم همچنین با اشاره به توانمندی استان در طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی اظهار داشت: مزیت‌های ویژه استان در بخش محصولات و صنایع فرهنگی و امکان ایجاد اشتغال با نفرات بیشتر و اعتبار کم‌تر در این دست مشاغل ایجاب می‌کند تا کارگروه ظرفیت و مزیت استان طرح‌های اشتغالزایی فرهنگی را مورد توجه بیشتر قرار دهد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول