اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها 66 هزار میلیارد تومان تعیین شد/ مجلس هشتم 338 قانون مصوب کرد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها 66 هزار میلیارد تومان تعیین شد.

اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها 66 هزار میلیارد تومان تعیین شد/ مجلس هشتم 338 قانون مصوب کرد

   به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان چالوس که به منظور تودیع و معارفه نمایندگان مجلس هشتم و نهم در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان و حضور اعضای شورای اداری و خبرنگاران چالوس برگزار شد، بیان داشت: گسترش شهری اجرای طرح پزشک خانواده یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت در سال جاری است که برای فعال کردن خدمات سلامت در شهرها است.

وی اظهار داشت: هرگونه ارائه خدمات سلامتی شامل سطح 1،2،3 باید از این مدخل وارد شود و در دفترچه‌های درمانی نیز باید نظام سطح‌مندی رعایت شود و از این پس افراد باید برای ویزیت، دریافت دارو و انجام آزمایش و  رادیولوژی از نظام ارجاع و تیم سلامت اقدام و در غیر این صورت نمی‌توانند از یارانه سلامت بهره ببرند.

محسنی ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه ثبت نام پزشکان مطب‌دار متقاضی همکاری آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت و ثبت نام خانوارها برای تعیین پزشک خانوار از ابتدای مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد.

وی اجرای این طرح را راهی برای توزیع عدالت نظام سلامت در کشور عنوان کرد.

*مجلس هشتم 338 قانون مصوب کرده است

محسنی در ادامه با اشاره به عملکرد مجلس هشتم اظهار داشت: در مجلس هشتم 338 قانون مصوب شده است که مرکز ثقل آن رفع مشکلات معیشتی مردم بوده است.

وی به قانون برنامه‌ 5 ساله، قانون هدفمندکردن یارانه‌ها‌، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اصلاح الگوی مصرف انرژی، قانون گمرک، معادن، ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر صنایع قانون نفت نظام جامع دامپروری کشور، استخدام مهندسان ناظر، قوانین بودجه سالانه، اصلاح مربوط به اصل 44، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، ارتقای نظام سلامت اداری، مقابله با فساد و حمایت از مشاغل خانگی به عنوان نمونه‌ای از قوانین مصوب مجلس هشتم اشاره کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در مجلس هشتم برای امور مهمی چون طرح‌های تحول اقتصادی، هدفمندی یارانه‌ها، اجرای سیاست‌های اصل 44 و امر جهاد اقتصادی با اهتمام ویژه‌ای کمیسیون ویژه تشکیل شد و با نهایت تدبیر و تلاش نمایندگان سعی شد تا به بهترین شکل نسبت به وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن عمل شود.

*تغییرات مثبت و اثرگذار مجلس در بودجه سال 91

محسنی همچنین به تصویب بودجه سال 91 با اعمال تغییرات مثبت و اثرگذار مجلس بر آن اشاره کرد و گفت: لایحه بودجه 91 پس از هشت روز و 14 جلسه بررسی در مجلس با سقف 566 هزار میلیارد تومان تصویب و به قانون تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال 1391 کل کشور که با نفت 85 دلاری و دلار یک‌هزار و 226 تومانی بسته شده، بودجه عمرانی دولت با عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 38 هزار و 252 میلیارد تومان، منابع حاصل از فروش نفت و فراورده‌های نفتی 61 هزار و 55 میلیارد تومان، درآمدهای مالیاتی دولت 45 هزار و 772 میلیارد تومان، درآمد دولت از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها 66 هزار میلیارد تومان‌ و ‌‌حقوق کارمندان دولت تحت عنوان جبران خدمات کارکنان 31 هزار و 374 میلیارد تومان تعیین شده است.

*اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها 66 هزار میلیارد تومان تعیین شد

وی همچنین ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با تصویب اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها درآمد دولت از اجرای این قانون و افزایش قیمت حامل‌های انرژی را 56 هزار میلیارد تومان و استفاده از یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در قانون بودجه را 10 هزار میلیارد تومان تعیین کرد.

محسنی تصریح کرد: از درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها مبلغ 480 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و یارانه‌ها (سهم یارانه نقدی خانوار)، 100 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای مواد 6 و8 قانون هدفمندکردن یارانه‌ها (سهم تولید، صنعت و کشاورزی)، 60 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای بند ب ماده 34 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه (حمایت از سلامت) و 20 هزار میلیارد ریال به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت.

*اجرای نامناسب قانون مبارزه با دخانیات

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به هفته بدون دخانیات نیز یادآور شد: اجرای نامناسب قانون مبارزه با دخانیات یکی از مهم‌ترین معضلات این بخش است.

وی با اشاره به اینکه 40 ماده سرطانی و 40 هزار ماده سمی تاکنون در سیگار شناسایی شده است از افزایش تمایل افراد به استفاده از مواد دخانی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 34 درصد آقایان و بیش از دو درصد خانم‌ها سیگاری‌اند.

محسنی گفت: مصوب شده بود که درآمد حاصل از عوارض سیگار نیز برای توسعه فضاهای ورزشی، تجهیز فضاهای درمانی و غربالگری بیماران قلبی و عروقی به کار گرفته شود که در این مسیر تاکنون پروژه‌هایی به اجرا رسیده است.

*پیگیری مشکلات منطقه‌ای و ایجاد زیرساخت‌های مختلف

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری و رفع مشکلات منطقه و ایجاد زیرساخت‌های مختلف اقتصادی، اشتغالزایی، رفاهی و خدماتی در منطقه یکی از وظایف نمایندگان مجلس محسوب می‌شود، اذعان داشت: کارهای بنیادی بسیاری در طول این چندسال اتفاق افتاده که یکی از آنها سد تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه با صرف هزینه یک‌هزار میلیارد تومان و توان تولید هزار مگاوات برق در زمان پیک مصرف است.

وی اذعان داشت: تصویب منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، راه‌اندازی چند بیمارستان در کلاردشت، کجور و نوشهر، پیگیری تصویب و ساخت بیمارستان فوق تخصصی در چالوس، راه‌اندازی دانشگاه گردشگری زیر نظر دانشگاه مازندران، پیگیری استانی شدن غرب مازندران، تصویب راه‌اندازی نیروگاه برق در نوشهر و... از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌هایی بوده که در این مدت پیگیر اجرایی شدن آن بوده‌ام.

انتهای پیام/ر10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول