اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

جهان آفرینش طفیلی وجود پیامبر است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: از نظر آفرینش، مقام و جایگاه بالایی برای پیامبر وجود دارد و جهان آفرینش طفیلی وجود پیامبر(ص) است.

جهان آفرینش طفیلی وجود پیامبر است

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: خداوند متعال در عالم دو نوع موجود جسمانی و روحانی آفریده و در بین این موجودات به طور طبیعی عالم معنا و روحانیت نسبت به عالم جسم و ماده برتر است.

وی خاطر نشان کرد: هر اندازه موجودات معنویت و روحانیت بیشتری داشته باشند، ارزش آنها بیشتر است و هر چه به سوی ماده تمایل بیشتر داشته باشند از معنویت فاصله می‌گیرند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه انسان‌ها از نظر درک کمالات معنوی با یکدیگر متفاوت هستند گفت: پیامبران الهی کامل‌ترین انسان‌ها در کمالات انسانی بوده و همه پیامبران در برابر نبی مکرم اسلام(ص) مانند ستارگان در برابر خورشید از نظر موقعیت، جایگاه و شخصیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: معجزه پیامبر خاتم معجزه خاصی بوده و از نوع دانش و آگاهی است و به عنوان کتاب زندگی برای سعادت بشر نازل شده است.

یوسفی‌مقدم با بیان اینکه شریعت خاتم پیامبران جامع است گفت: رسالت پیامبر اکرم(ص) جهان‌شمول و در تمام زمان‌ها جاری است و این ویژگی‌ها پیامبر اسلام را بر سایر پیامبران الهی برتری می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: از نظر آفرینش، مقام و جایگاه بالایی برای پیامبر وجود دارد و جهان آفرینش طفیلی وجود پیامبر(ص) است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) افضل همه شریعت‌های الهی و پیامبران است افزود: شریعت پیامبر اسلام(ص) همه مسلمانان عالم را زیر پوشش خود قرار داده، بنابراین توجه به خاتم، وحدت‌بخش و مایه الفت مسلمانان عالم است.

وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) معجزه اختصاصی دارد که سایر انبیای الهی از آن برخوردار نیستند، در حقیقت معجزات پیامبران الهی معجزاتی است که برای اثبات نبوت خودشان در زمان خاصی آورده‌اند، ولی معجزه پیامبر اکرم(ص) در همه زمان‌ها و مکان‌ها جاوید است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول