اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

105 هزار دانشجو در همدان مشغول تحصیل هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی - امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه 105 هزار دانشجو در همدان مشغول به تحصیل هستند، گفت: در سال‌های آینده این رقم افزایش پیدا می‌کند.

105 هزار دانشجو در همدان مشغول تحصیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی‌اکبر فامیل‌کریمی در جلسه کمیسیون دانشجویی استان همدان در ملایر با بیان اینکه امروز استان همدان به عنوان یکی از قطب‌های علمی در کشور محسوب می‌شود، ابراز داشت: در استان همدان در حال حاضر دانشگاه‌های متعددی از جمله دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور و علمی- کاربردی وجود دارد و امیدواریم در سال‌های آینده نیز تعداد دانشگاه‌های ما در مناطق مختلف استان بیشتر شود.

وی گفت: در دولت نهم و دهم گام‌های بلندی در سطح استان در حوزه مختلف به خصوص سطوح دانشگاهی برداشته شده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان ادامه داد: در  کمیسیون دانشجویی استان همدان تاکنون هشت جلسه برگزار شده که 51 مصوبه را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه در جمع‌بندی فضای سیاسی استان 15 مصوبه به فضای مدیریتی و افکار عمومی سوق داده شده است، گفت: 13 مصوبه نیز به سمت ارتباط‌گیری خانواده‌ها با دانشجویان و دانشگاه بود که این مصوبات می‌تواند باعث قوت نظام شود.

فامیل‌کریمی افزود: طبق سند آمایش استان همدان، توسعه آموزش عالی یکی از سطوح مهم توسعه استان است.

وی دانشگاه بوعلی، علوم پزشکی و دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی و دانشگاه ملایر را پنج دانشگاه دولتی استان خواند و اظهار کرد: در این میان دانشگاه ملایر در طول چند سال به خوبی ارتقا یافته که دلیل این امر مدیریت بسیار هنرمندانه این دانشگاه است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: افزایش تعداد دانشجویان، افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و اعتبارات دانشگاه و نیز تنظیم روابط دانشجو با دانشگاه و حوزه‌های صنفی و سیاسی نشان‌دهنده مدیریت مطلوب و خدمات ارزنده در دانشگاه ملایر است.

وی درباره سایر دانشگاه‌های استان نیز اذعان کرد: در سال‌های اخیر واحدهای آزاد در استان از رشد خوبی برخوردار بوده‌اند که نقطه ثقل این رشد در مرکز استان و نیز شهرستان ملایر بوده است.

فامیل‌کریمی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های پیام نور سراسر استان در حال حاضر 34 هزار دانشجو را در خود جای داده و مراکز علمی کاربردی نیز خیز خوبی داشته و کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

وی از تحصیل 105 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان همدان خبر داد و گفت: در سالهای آینده این رقم افزایش پیدا می‌کند.

فرماندار ملایر نیز اظهار داشت: ملایر دارای 9 مرکز دانشگاهی با 16 هزار و 954 دانشجو در 164 رشته تحصیلی است.

حسن خیریانپور ابراز داشت: از این تعداد 37 رشته کاردانی، 98 رشته کارشناسی، 23 رشته کارشناسی ارشد و شش رشته دکترا با 665 نفر اساتید و عضو هیئت علمی است.

وی افزود: 3 هزار و 781 دانشجو نیز در 35 واحد خوابگاهی در ملایر ساماندهی شده‌اند.

فرماندار ملایر در پایان از فعالیت 36 تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های ملایر خبر داد و گفت: 46 کانون فرهنگی، علمی و آموزشی نیز در دانشگاه‌های ملایر فعالیت دارند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول