اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

10 مستند از مفاخر خراسان‌جنوبی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی از تولید 10 مستند از مفاخر استان تا پایان سال جاری خبر داد.

10 مستند از مفاخر خراسان‌جنوبی تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان‌جنوبی، مهدی حبیبی اظهار داشت: تمامی مستندها به صورت تخصصی تحقیق شده، فیلمنامه نوشته و پس از تأیید، برای تولید اقدام شده است.

وی افزود: مستند "عبدالعلی بیرجندی" به کارگردانی مهدی باقری و با نظارت مهرداد اسکویی در حال تهیه است و تا پایان اسفند جاری به اتمام خواهد رسید.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: این مستند 30 دقیقه‌ای به بررسی شخصیت و آثار و خدمات این فیلسوف و منجم خواهد پرداخت.

حبیبی ادامه داد: مستند "ابن حسام خوسفی"» شاعر آیینی قرن نهم که آثاری چون دیوان و خاوران‌نامه از وی به جا مانده نیز به کارگردانی احسان عمیدیان از هنرمندان استان تهیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مستند ابن حسام مراحل پیش تولید خود را پشت سر گذاشته، اذعان کرد: تصویربرداری این اثر توسط عوامل حرفه‌ای به اتمام رسیده و مرحله تدوین نیز با تدوین‌گری مهدی حسینی انجام شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به مستند پروفسور "کامیابی مسک" گفت: مراحل تحقیق و پژوهش این پروژه به اتمام رسیده و فیلمنامه تصویری اثر آماده شده است، کارگردانی این اثر را محمد صادق دهقانی از هنرمندان استان با استفاده از عوامل حرفه‌ای انجام می‌دهد.

حبیبی ادامه داد: فیلمبرداری این مستند با حضور پروفسور احمد کامیابی مسک، 11 اسفند در تهران آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به مستند عبدالعلی بیرجندی، اذعان کرد: این فیلم در مرحله فیلمنامه و تحقیق قرار دارد و تصویربرداری آن در بیرجند و چند شهر دیگر از پنجم اسفند آغاز شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مراحل تصویربرداری مستند شهید آهنی به کارگردانی احمد صراف به پایان رسیده، افزود: این اثر در مراحل تدوین قرار دارد و تحقیق و پژوهش کامل راجع به فیلم انجام شده است.

حبیبی اظهار داشت: پژوهش مقدماتی فیلمنامه مستند شهید احمد زارعی مؤلف کتاب "شیری در قفس" به پایان رسیده و کارگردان آن امین کاشرفی است، فیلمنامه این مستند در حال تهیه است و از اوایل اسفند تصویربرداری در تهران، بیرجند و قاین آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مستند استاد "کیانی‌نژاد" از اساتید موسیقی با توجه به کسالت‌های استاد و عدم امکان مصاحبه حضوری و تصویربرداری به تعویق افتاد، گفت: کارهای تحقیقی و پژوهشی و فیلم‌نامه این مستند به کارگردانی شهروز توکل در حال انجام است و تا پایان اسفند فیلمبرداری آن به اتمام می‌رسد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به مستند غلامحسین یوسفی با عنوان "ناقوس" به کارگردانی محمد عبداللهی، اذعان کرد: مراحل تحقیقی این اثر به اتمام رسیده و در اوایل اسفند تصویربرداری آن آغاز می‌شود.

حبیبی ادامه داد: مستند "مهدی بلالی مود" به کارگردانی علیرضا دهقان نیز پس از مراحل تحقیقی و پژوهش تخصصی، تصویربرداری آن در مشهد به پایان رسیده و در حال حاضر در حال گذراندن مراحل پس از تولید است.

وی با اشاره به مستند خلبان شهید "رئوفی‌فرد"، تصریح کرد: این اثر به کارگردانی سید مهدی حسینی و با ساختار مستند داستانی در حال تولید است و پنجم اسفند تصویربرداری آن آغاز و تا پایان اسفند تحویل داده خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: مستند "آیت الله عارفی" نیز به کارگردانی محمد براتی در حال تهیه است.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول