اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

مفاخر اردبیل گنجینه معرفت این دیار هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:‌ مفاخر اردبیل در حوزه‌های مختلف گنجینه‌های بی‌بدیل معرفت و حرکت‌های تأثیرگذار در این دیار هستند که با تلاش خود بهترین الگو برای نسل‌های آینده به شمار می‌روند.

مفاخر اردبیل گنجینه معرفت این دیار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در جلسه هیئت امنای دایرةالمعارف استان اردبیل اظهار داشت: مفاخر این استان بانک‌های اطلاعاتی علمی، تحقیقاتی و پژوهشی و سرمایه‌های عظیم معرفتی هستند که اگر بتوانیم خوب آنها را بشناسیم و معرفی کنیم به یقین می‌توانیم به اهدافمان در حوزه‌های مختلف دست یابیم.

وی اردبیل را از دیرباز مهد پرورش علما، روحانیان، مراجع و بزرگان ادبی مشهور و معروف توصیف کرد و افزود: در یک رسالت عظیم وظیفه داریم این مفاخر بی‌پایان را با زوایای زندگیشان به نسل‌های بعدی معرفی کنیم تا مبادا نسل آینده ما حتی از نام بردن و شناخت اسم آنها غفلت کرده و یا نتوانند نسبت به بزرگان این دیار در گرامیداشت و تکریم بی‌تفاوت باشند.

عاملی بهترین عامل و مبنای توسعه هر جامعه را توانمندی نیروی انسانی و وجود نخبگان و استعدادهای بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: ما شایسته است در این زمینه گام‌های جدی در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برداریم تا بتوانیم هم در سازندگی کشور و هم رشد و تعالی این دیار گام برداریم.

امام جمعه اردبیل تعهد، اخلاص و همچنین توجه به عمل‌گرایی را از مهم‌ترین برجستگی علما و گنجینه‌های ارزشمند انسانی این دیار توصیف کرد و بیان داشت: اردبیل از آن جهت سرآمد حوزه اخلاق، معرفت و شناخت است که توانسته در دامن خود علمایی چون مقدس اردبیلی، شیخ یونس اردبیلی، مروج‌ها و جعفری‌ها را پرورش دهد.

به گزارش فارس، در این نشست رئیس مرکز دایرةالمعارف اردبیل در سخنانی تصریح کرد: ما در معرفی بزرگان این دیار در صدد تأسیس و راه‌اندازی موزه مفاخر دینی، موزه صفویه و همچنین تدوین دایرةالمعارف جامع و کامل استان در 10 جلد هستیم.

حجت‌الاسلام صابر اکبری‌جدی خاطر نشان کرد: با فعال شدن مرکز دایرةالمعارف اردبیل با بهره‌گیری از توان و استعداد نیروهای متخصص و متعهد استان در تلاش هستیم تا بیش از گذشته گنجینه‌های ادبی، علمی و مذهبی و معنوی این استان را در دنیا و کشورمان معرفی کنیم.

وی به ثمر نشستن این حرکت تأثیرگذار را نیازمند همدلی و همسویی بیشتر مسئولان استانی و کشوری توصیف کرد و ادامه داد: همه وظیفه داریم در متجلی کردن فرهنگ و خواستگاه عظیم شیعی که از این دیار بنای آن مستحکم شده است، بکوشیم و ابعاد مختلف آن را نشان دهیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول