اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

ارشاد از 40 فیلم با موضوع مفاخر آذربایجان حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اداره کل ارشاد آذربایجان‌شرقی در راستای اجرای طرح "مفاخر آذربایجان نماد عزت و سرافرازی ایران اسلامی" از 40 فیلم با موضوع مفاخر آذربایجان حمایت می‌کند.

ارشاد از 40 فیلم با موضوع مفاخر آذربایجان حمایت می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "علی داننده" در آیین اختتامیه همایش فیلم کوتاه "سیب دهم" در تبریز با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با برگزاری جشنواره‌های متعدد در حوزه فیلم، تحرک و پویایی مضاعفی را در این عرصه ایجاد کرده است، اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای حمایت از تولید فیلم و متن فیلمنامه توسط این اداره کل  برگزار شده که از آن جمله می‌توان به برگزاری جشنواره سراسری فیلمنامه‌نویسی در سه بخش نماز، همت مضاعف و کار مضاعف و بخش آزاد در تیر ماه سال جاری و همچنین برگزاری جشنواره فیلمنامه‌نویسی با موضوع معرفی ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) و امام علی(ع) و واقعه غدیر که آبان ماه سال جاری برگزار شد، اشاره کرد.

وی با اشاره بر لزوم الگوسازی از زندگی مشاهیر و بزرگان علم،‌ هنر و ادب استان برای نسل‌های آتی افزود: در زمینه حمایت از تولید فیلم نیز اداره کل در نظر دارد از تولید چهل عنوان فیلم با موضوع مفاخر آذربایجان حمایت کند.

داننده با اشاره به اینکه تولید متون منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی که برخاسته از اندیشه‌ها،‌تجارب و دستاوردهای مردم بوده و پاسخگوی نیازهای اجتماعی و اعتقادی آنان باشد، موجب ارتقای فکری مخاطب می‌شود، افزود: این اداره کل همچنین در راستای سیاست‌های معاونت سینمایی وزارت ارشاد، از متنهای فاخر فیلمنامه‌ای نیز حمایت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با توجه به پیشینه و ظرفیت استان ما و فعال بودن هنرمندان و انجمن فیلم و انجمن‌های سینمای جوان،برگزاری جشنواره، همایش و مسابقه در این عرصه، زمینه رقابت سالم  هنرمندان این عرصه را فراهم می‌آورد تا با تلاش بیشتر از این فرصت برای رشد و تعالی فیلم استان استفاده کنند.

وی خواستار اهتمام بیش از پیش هنرمندان عرصه فیلم برای رشد و تعالی کمی و کیفی فیلم‌های تولیدی شد و آموزش را مهم‌ترین شاخص برای بالندگی هنر فیلم عنوان کرد.

براساس این گزارش، 90 فیلم به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که از آن میان 39 فیلم به بخش مسابقه راه یافت.

انتهای پیام/خ۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول