اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی:

جایگاه عظیم فرهنگی ایران با زنده کردن نام مفاخر معرفی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید نام مفاخر و اسطوره‌های ملی در برنامه‌ریزی‌های سراسر کشور استفاده شود تا همگان به جایگاه عظیم فرهنگی ایران پی‌ ببرند.

جایگاه عظیم فرهنگی ایران با زنده کردن نام مفاخر معرفی می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام احمد احمدی صبح امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شیخ فریدالدین عطار در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، اظهار داشت: من بارها به وزارت کشور پیشنهاد داده‌ام که نام‌های مفاخر شرق کشور برای نام‌گذاری‌ها در غرب، شمال و جنوب کشور استفاده شود تا اتحاد و برادری مناطق مختلف کشور بهتر دیده شود.

وی افزود: باید نام نیشابور و شادیاخ و مفاخر دیگر آن بر خیابان‌های شهرهای آذربایجان شرقی یا غربی و دیگر استان‌ها گذاشته شود.

احمدی با بیان اینکه عارفان هیچ‌گاه نمی‌توانند دست خود را از دامن اهل‌بیت(ع) کوتاه کنند، خاطرنشان کرد: عطار نیز نمی‌تواند جدای از اهل‌بیت(ع) باشد و بدون آنان به مقامات عرفانی رسیده باشد.

این عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: عطار در تذکرة‌الاولیاء نام 72 نفر از عارفان و بزرگان را نقل کرده است که هر چند سخنان ضعیف نیز در آن وجود دارد.

احمدی توضیح داد: عطار در این کتاب اول از امام صادق(ع) شروع کرده و در آخر به امام باقر(ع) ختم کرده‌ است.

وی اظهار داشت: عطار در این کتاب اولیا را از خاندان اهل‌بیت(ع) شروع و به آنان نیز ختم کرده‌ است و در کتاب خود سخنان امام صادق(ع) و امام رضا(ع) را نقل می‌کند.

رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت)، گفت: با توجه به فضای شیعه و سنی آن زمان عطار باید کاری می‌کرد که اختلاف بین مردم ایجاد نشود.

احمدی یادآور شد: عطار از هیچ چیزی فروگذاری نکرده است و در کنار نام خلفای راشدین و چهار امام اهل‌سنت، نام اهل‌بیت(ع) را نیز می‌برد و آنها را می‌ستاید.

وی اضافه کرد: عطار در اواخر عمر خود دیداری با خواجه نصیرالدین طوسی داشتند و همین دیدار مؤثر بوده و شیعه شده است.

احمدی تصریح کرد: تمام عارفان و به‌ ویژه عطار، دست به دامان اهل‌بیت(ع) بوده و شیخ فریدالدین بارها از ارادت خود به امام رضا(ع) سخن گفته است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول