اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز:

حبوبات نقاشی شده در یادمان مفاخر آذربایجان به نمایش در می‌آیند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، از برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی شده رونگ روغن، بر روی حبوبات در ایام نوروز خبر داد.

حبوبات نقاشی شده در یادمان مفاخر آذربایجان به نمایش در می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، سیدرضا علوی اظهار کرد: این نمایشگاه از دوم تا 12 فروردین از 10:30 صبح تا 18 عصر آماده استقبال از عموم شهروندان و مهمانان نوروزی خواهد بود.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه در بردارنده آثاری فاخر از آفرینش‌های هنری استاد داود زمانی‌آذر است که طی سال‌های مختلف توسط وی بر روی لوبیا، دانه برنج و دیگر اجزای ریز نقاشی شده‌اند.

علوی با دعوت از عموم علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایشگاه و بازدید از آثار این استاد گمنام افزود: وی تاکنون تصاویر بسیاری از شخصیت‌های تاثیرگذار جهان از سال 1945 تاکنون را در ابعاد ذره‌بینی نقاشی کرده است.

وی ادامه داد: از آنجا که این آثار در ابعادی بسیار کوچک خلق شده است از این رو مشاهده این آثار نیاز به ذره‌بین داشته و با چشم غیر مسلح امکان درک اثر هنری مقدور نیست.

استاد زمانی‌آذر، یک تابلوی قرآن در ابعاد 130 در 130 سانتیمتر خلق کرده است که در آن تمام سوره‌های قرآن مجید بر روی 977 قطعه سنگ یک سانتیمتری با سوزن گلدوزی حکاکی شده است. وی برای خلق این اثر بیش از چهار سال وقت صرف کرده است.

وی همچنین یک سه تار را در ابعاد مینیاتوری با بهره‌گیری از سیم‌های بسیار نازک مخابراتی تعبیه شده در دستگاه‌های الکترونیکی خلق کرده که واجد ویژگی‌های یک ساز کوک شده است و می‌توان با استفاده از یک مضراب بسیار کوچک، با آن موسیقی نواخت.

از دیگر آثار خلق شده توسط این استاد گمنام نقاشی می‌توان، به خلق تندیس نام ستارخان و نام مبارک حضرت علی(ع) بر روی مغز یک مداد Hb اشاره کرد.

این نمایشگاه که در بردارنده بیش از 60 قطعه اثر نفیس هنری و نقاشی شده بر روی حبوبات خواهد بود طی ایام نوروز مورد بازدید علاقمندان و گردشگران نوروزی تبریز قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول