اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حوزه معاونت حقوقی رئیس‎جمهور:

کلید حل معماهای کشور توجه به مسائل حقوقی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل حوزه معاونت حقوقی رئیس‎جمهور و معین حقوقی استان گلستان گفت: کلید حل معماهای کشور توجه به مسائل حقوقی است که اگر دقت بیشتری در تنظیم برنامه‎های حقوقی شود یقینا با چالش‎های کمتری مواجه خواهیم بود.

کلید حل معماهای کشور توجه به مسائل حقوقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد افضلی ظهر امروز در نخستین گردهمایی شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی استان گلستان گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری وظایف گسترده، حساس و مهمی را بر عهده دارد و معتقدیم اگر هر برنامه توسعه‎ای بدون نگاه و پیش‎زمینه معاونت حقوقی انجام شود موفقیت‎آمیز نبوده و عقیم می‌ماند.

وی به افتتاح سامانه قوانین جمهوری اسلامی در اسفندماه سال گذشته به دست رئیس‎جمهور کشورمان اشاره و تصریح کرد: تمام قوانینی که از ابتدای دوره قانونگذاری در کشور ما به تصویب رسیده در آن سامانه با آخرین بررسی‎ها و اصلاحات از نظر اعتبار مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر کل حوزه معاونت حقوقی رئیس‎جمهور تأکید کرد: هر طرح و مصوبه‎ای که در دولت به تصویب خواهد رسید باید در معاونت حقوقی مطرح و مورد قبول واقع شود.

افضلی ساماندهی پژوهش‎های حقوقی را از برنامه‎های این شورا عنوان کرد و گفت: همایش دیگری در اجرای قانون اساسی و همایش امید قرآن کریم نیز در سال جاری به همت دانشگاه‎ها صورت می‎گیرد که لازم است کارشناسان و مشاوران حقوقی در این برنامه‎ها مشارکت کنند.

وی در خصوص آموزش مداوم کارشناسان و مدیران حقوقی یادآور شد: ضروری است که مطالعه مستمر قوانین و استفاده مداوم از دوره‎های آموزشی مورد توجه کارشناسان حقوقی قرار گیرد چرا که هیچ‌کس بی‎نیاز از مطالعه و آموزش نیست.

وی به توابع معاونت حقوقی اشاره کرد و افزود: معاونت هماهنگی و نظارت امور بر دستگاه‎های اجرایی، معاونت امور حقوقی دولت، معاونت تدوین و انتشار قوانین و معاونت پژوهش از قسمت‎های مختلف معاونت حقوقی است.

مدیر کل حوزه معاونت حقوقی رئیس‎جمهور خاطر نشان کرد: خلأ چنین شورایی در استان گلستان احساس می‎شد که طی چند ماه گذشته تشکیل این اتفاق مبارک در این استان فراهم شد.

نخستین گردهمایی شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‎های اجرایی استان با حضور قناعت استاندار گلستان، کابلی مشاور حقوقی استاندار گلستان، سوخته‎سرایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، مشهدی مدیرکل بازرسی گلستان، مدیران کل، کارشناسان و مسئولان حقوقی دستگاه‎های اجرایی و قضایی استان برگزار شد.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول