اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

بنیان اصول حقوقی کشور ریشه در تاریخ پر افتخار ایران دارد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: آنچه امروزه در افق حقوقی کشور مشاهده می‌کنیم ریشه در گذشته پر افتخار ایران و دانشمندان دوره‌های مختلف آن دارد که بنیان ایران اسلامی را بر صخره‌ استوار و محکم تمدنی ناب بنا نهادند.

بنیان اصول حقوقی کشور ریشه در تاریخ پر افتخار ایران دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی ظهر امروز در دومین همایش شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی اصفهان اظهار داشت: تشکیل این شورا به منظور رفع مشکلات حقوقی دستگاه‌ها و تحقق اهداف مقرر در شیوه‌نامه اجرایی شورای هماهنگی امور اجرایی استان‌ها بوده است.

وی ادامه داد: بیشتر مشکلات استانداری و سازمان‌های تابعه از عدم آشنایی مردم و دستگاه‌ها با حقوق خود ناشی می‌شود که انتظار داریم تشکیل این شورا به تبیین این وظایف و آشنایی مردم با وظایف حقوقی خود کمک کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: عدم آشنایی با قوانین حقوقی علاوه بر هزینه‌های بسیار برای دستگاه‌های حقوقی و اجرایی و اختلال در کار آنها سبب خستگی روحی مسئولان نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مسائل حقوقی به صورت حاشیه‌ای در دستگاه‌های اجرایی مطرح بود، تاکید کرد: ضعف‌های حقوقی ارگان‌ها سبب شد نیاز به تشکیل چنین شوراهایی بیشتر حس شود.

ذاکراصفهانی ادامه داد: در دستگاه‌های اجرایی حضور کارشناس حقوقی الزامی است و لازم است مسئولان ارگان‌ها پست‌های بلاتصدی را برای حضور کارشناسان حقوقی تبدیل و در جذب نیروهای حقوقی تلاش کنند.

وی تاکید کرد: براساس شیوه‌نامه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان دبیر شورا مکلف است با هماهنگی و تایید نایب رئیس و تنفیذ رئیس شورا نسبت به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در امور حقوقی اقدام و زمینه لازم را برای پشتیبانی از مصوبه‌های جلسات شورای هماهنگی فراهم کند.

ذاکراصفهانی اضافه کرد: مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این شیوه‌نامه برعهده استانداران سراسر کشور و رئیس امور برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد واحدهای حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی به صورت توأمان است.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول