اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتزاع جوشقان از کاشان رسمیت دارد؟

فرماندار کاشان: انتزاع جوشقان از دیدگاه فرمانداری جنبه حقوقی ندارد

خبرگزاری فارس: به‌دنبال پیگیری بحث انتزاع جوشقان و کامو از کاشان توسط شورای شهر این منطقه سئوال قابل طرح این است که آیا این تفکیک وجاهت قانونی دارد یا خیر؟

فرماندار کاشان: انتزاع جوشقان از دیدگاه فرمانداری جنبه حقوقی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، بحث انتزاع شهر ییلاقی جوشقان و کامو از کاشان مدتها است نقل محافل است و پیشنهاد انتزاع جوشقان و الحاق آن به میمه از سوی شورای شهر جوشقان و کامو در اواسط سال گذشته به استانداری اصفهان ارائه شده است.

از سویی دیگر مسئولان شهرستان کاشان معتقدند تقسیمات کشوری و جابجایی‌ها در حوزه وزارت کشور است و دستورالعمل‌های خاص خودش را دارد و اگر قرار باشد انتزاعی صورت بگیرد بر اساس دستورالعمل‌هایی است که در تقسیمات کشور به آن اشاره شده است.

برای بررسی این طرح و میزان قانونی یا اجرایی بودن آن با رئیس شورای شهر جوشقان و کامو و همچنین مسئولان شهرستان کاشان گفت‌وگوهایی صورت گرفته که در ذیل می‌خوانید:

رئیس شورای شهر جوشقان و کامو: سال گذشته نامه انتزاع از کاشان نوشته شد

رئیس شورای شهر جوشقان و کامو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان گفت: فعالیت‌هایی در شهر میمه انجام می‌شود تا این شهر به شهرستان ارتقاء داده شود و بر همین اساس، شورای شهر میمه به شورای جوشقان و کامو پیشنهاد داده است، چنانچه این ارتقاء انجام شود جوشقان و کامو به شهر میمه ملحق شود.

حسینعلی عبدالرحیمیان نگاه مسئولان شهرستان کاشان به منطقه جوشقان و کامو را ناپدرانه توصیف و خاطرنشان کرد: شورای شهر جوشقان و کامو نیز از پیشنهاد شورای شهر میمه برای الحاق شدن به میمه استقبال کرده تا چنانچه انتزاعی حاصل شود و فرمانداری در میمه تأسیس و میمه به شهرستان ارتقاء یابد این آمادگی وجود دارد تا از کاشان انتزاع و به میمه الحاق شود .

وی افزود: نامه انتزاع از کاشان دی‌ماه سال گذشته توسط شورای شهر جوشقان و کامو  نوشته شد و با امضای پنج نفر از اعضای شورای شهر و امام جمعه جوشقان و کامو به استانداری و رونوشت آن به فرمانداری کاشان، فرمانداری و شورای شهر شاهین‌شهر و میمه ارسال شده است.

رئیس شورای شهر کاشان: موضوع انتزاع تاکنون مطرح نبوده است

رئیس شورای شهر کاشان نیز امروز در این زمینه در گفت‌و‌گو با فارس در کاشان گفت: موضوع انتزاع جوشقان و کامو در شورای اسلامی شهر کاشان تاکنون مطرح نبوده است اما تصمیم‌گیری برای انتزاع با مجموعه اعضای شورای شهرستان است.

حسین فربد با اعلام مخالفت شخصی خود از انتزاع جوشقان و کامو از کاشان بیان داشت: به‌طور یقین با انتزاع جوشقان و کامو از کاشان مخالف هستیم و به‌زودی با نشستی در فرمانداری ویژه کاشان موضوع پیگیری می‌شود.

عضو شورای شهر کاشان: کوچک شدن کاشان، شخصیت شهرستان را تنزل می‌دهد

عضو شورای شهر کاشان نیز در این زمینه به خبرنگار فارس در کاشان گفت: در صورت بی‌توجهی مسئولان شهرستان کاشان به جوشقان و کامو، آنان نیز حاضر می‌شوند از پیشینه و شهرتی که شهرستان کاشان دارد چشم‌پوشی کرده و به شهری ملحق شوند که هیچ پیشینه‌ای برای آنها ندارد.

احسان درستکار افزود: علی‌رغم شهرت تاریخی و جهانی شهرستان کاشان، برخی از مسائل که مهمترین آن گرفتن امتیازات است، موجب شده از شهرستان کاشان چشم‌پوشی و تقاضای الحاق به شهری دیگر را دارند.

وی عنوان کرد: هر منطقه‌ای از اجزاء تشکیل و تبدیل به منطقه‌ای بزرگ شده است و در صورت انتزاع برخی مناطق و کوچک شدن شهرستان کاشان، شخصیت شهرستان را نیز تنزل می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان، بررسی انتزاع جوشقان و کامو از کاشان را حائز اهمیت دانست و اذعان داشت: در حال حاضر قانونی بودن یا نبودن طرح انتزاع جوشقان و کامو از کاشان باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی رسیدگی به انتزاع جوشقان و کامو از کاشان در صلاحیت شورای شهر نیست و رسیدگی به آن به لحاظ قانونی در اختیار شورای شهرستان است.

فرماندار کاشان: پیگیری انتزاع از دیدگاه  فرمانداری، جنبه رسمی ندارد

معاون استاندار اصفهان در این زمینه به خبرنگار فارس در کاشان گفت: تقسیمات کشوری و هرگونه جابجایی در حوزه وزارت کشور است.

علیرضا جوادی اضافه کرد: انتزاع شهری از حوزه خود و الحاق شدن به حوزه دیگر، دستورالعمل‌های خاص خودش را دارد و برای ارتقاء روستا به شهر و شهر به شهرستان و شهرستان به استان ضوابط و مقرراتی را وزارت کشور تدوین کرده است.

به گفته وی اگر منطقه‌ای در تمامی موضوعات پیش‌بینی شده در ضوابط و مقررات وزارت کشور، قابلیت لازم را داشته باشد در دستور کار استانداری‌ها و فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد و توسط وزارت کشور مراحل آن انجام می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار کاشان اذعان داشت: پیگیری انتزاع جوشقان و کامو از شهرستان کاشان از دیدگاه فرمانداری، هیچ جنبه رسمی و حقوقی ندارد.

به گفته وی موضع انتزاع جوشقان و کامو از طرف برخی افراد مسئول یا غیرمسئول، مرتبط و یا غیرمرتبط دنبال می‌شود و این حرکت‌ها خیلی هویت حقوقی و موضع رسمی و جدی ندارد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول