اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان قضایی، صنعت و دانشگاه دور یک میز

همایش ملی صنعت، نظام حقوقی و پیش‌گیری از جرم در مشهد آغاز به ‌کار کرد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی صنعت، نظام حقوقی و پیش‌گیری از جرم با حضور مسئولان قضایی خراسان‌رضوی و فعالان عرصه صنعت در مشهد آغاز به ‌کار کرد.

همایش ملی صنعت، نظام حقوقی و پیش‌گیری از جرم در مشهد آغاز به ‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نخستین همایش ملی صنعت، نظام حقوقی و پیش‌گیری از جرم صبح امروز پنج‌شنبه در تالار اجتماعات دانشکده فنی‌ و مهندسی دانشگاه آزاد مشهد با حضور مسئولان قضایی و دادگستری خراسان‌رضوی و فعالان بخش صنعت کلید خورد.

در ابتدای این همایش عباس شیخ‌الاسلامی دبیر همایش ملی صنعت، نظام حقوقی و پیش‌گیری از جرم اظهار داشت: در سال 88 همایشی با نام پیش‌گیری از جرم از سوی دادگستری ‌خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد و نتایج بسیار ارزشمندی را برای دستگاه قضایی به ارمغان آورد.

دبیر همایش ملی صنعت، نظام حقوقی و پیش‌گیری از جرم تاکید کرد: پس از خاتمه آن همایش تصمیم گرفته شد که علاوه بر بررسی مبانی تئوریک، مبانی حقوقی را در عرصه کاربردی و صنعت نیز وارد کنیم.

شیخ‌الاسلامی ادامه داد: اگر زیرساخت‌های حقوقی لازم در زمینه صنعت را فراهم کنیم، بسیاری از مشکلات بخش صنعت برطرف می‌شود.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد با اشاره به این زیرساخت‌ها یادآور شد: حل مشکلات بخش صنعت در ارتباط با بیمه، قراردادها و فراهم کردن زمینه رقابت آزاد از مهم‌ترین بسترهایی است که باید از سوی جامعه قضایی فراهم شود.

وی گفت: مثلث کارگر، کارفرما و سرمایه، اساس توسعه صنعتی است و باید راهکارهای مناسبی برای پیش‌گیری از وقوع جرم در این زمینه ارائه شود.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به مقالات نخستین همایش ملی صنعت، نظام حقوقی و پیش‌گیری از جرم افزود: حدود 70 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده و تا پایان شهریورماه سال ‌جاری تمام این مقالات در قالب کتاب همایش گردآوری و چاپ می‌شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: امیدوارم تعامل میان مسئولان بخش قضایی، صنعت و دانشگاه در آینده نیز تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول