اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گنبدکاووس:

شورای فرهنگ عمومی برای شعار امسال فرهنگ‌سازی کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه گنبدکاووس گفت: شورای فرهنگ عمومی برای تحقق پیام رهبری با عنوان تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی فرهنگ‌سازی کند.

شورای فرهنگ عمومی برای شعار امسال فرهنگ‌سازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت الاسلام محمدحسین سبحانی صبح امروز در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی گفت: مقام معظم رهبری در طلیعه سال با این نامگذاری‌ها جامعه را به سوی اهداف خاصی هدایت می‌کند.

وی افزود: حمایت از کار و سرمایه ایرانی جهت‌گیری و سمت و سویی است که جامعه باید به سوی آن هدایت شود و این شعار فرهنگی باید همگانی شود

امام جمعه گنبدکاووس خاطر نشان کرد: در راستای تحقق این شعار در منطقه ما نیز زمینه تولید ملی باید فراهم شود.

این مسئول در ادامه همچنین بر لزوم نظارت بر قیمت کالاها و خدمات برای جلوگیری از گرانی‌ها تاکید کرد.  

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گنبد کاووس با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین دستورات دین نماز است، یادآور شد: جامعه ما نماز را باور و به این موضوع اعتقاد دارد که نماز عامل تکامل روحی انسان است و با وجود اینکه جامعه این واجب الهی را قبول دارد، اما چه مقدار به این موضوع اهمیت می‌دهد.

سبحانی خاطر نشان کرد: تلاش شورای فرهنگ عمومی شهرستان بر این باشد که برای برپایی به موقع نماز جماعت در محیط کاری و کارگری فرهنگ‌سازی کند و ضمن دعوت از نسل جوان به اقامه این فریضه الهی فرهنگ‌سازی در مدارس و دانشگاه‌ها باید به صورت جدی انجام شود.

این مسئول عنوان کرد: شایسته بازار مسلمانان نیست که در هنگام نماز باز باشد و باید در این مورد هم فرهنگ‌سازی انجام شود.

وی با اشاره به نزدیکی فصل برداشت گندم افزود: بخش قابل ملاحظه‌ای از زکات برای رفع نیاز جامعه است و احیای زکات به عنوان یکی از فرایض دین الهی یک نوع کار فرهنگی است که مجموعه اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در این مورد نقش فعال داشته باشند و به ستاد احیای زکات راهکار ارائه دهند. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه اظهار امیدواری کرد امسال شورای فرهنگ عمومی قدم‌های مؤثرتری در راستای اعتلای فرهنگی جامعه بردارد.

محمدرضا داورزنی با ارائه گزارشی از عملکرد شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته اذعان داشت: برنامه زمان‌بندی جلسات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال جاری تدوین شده است.

وی متذکر شد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان گنبدکاووس در سال گذشته 10 جلسه و 29 مصوبه داشته است که بیشتر این مصوبات اجرایی شده است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول