اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد ریگان خبر داد

اجرا 90 درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی ریگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان گفت: 90 درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی ‌شهرستان اجرایی شده است.

اجرا 90 درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، ‌حجت‌الاسلام‌ منصور نعمتی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ریگان اظهار داشت: 90 درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی ‌شهرستان ریگان اجرایی شده است.

وی افزود: به مناسبت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور یکی از قاریان ‌بین‌المللی مراسمی در روز پنجشنبه هفته آینده ‌در شهرستان ریگان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی ‌حیدری‌نسب امام جمعه ریگان نیز در جلسه ابراز داشت: با توجه به شعار‌ سال جاری که مقام معظم رهبری آن را مطرح کردند، همه ما باید به این شعار عمل کنیم.

وی افزود: در شهرستان ریگان چقدر ما تلاش کرده‌ایم تا این شعار تحقق یابد، همه ما باید به این شعار نگاهی عملیاتی و اجرایی داشته باشیم.

محمد برزنگ فرماندار ریگان نیز در این جلسه گفت: ‌ما باید برای فرهنگ کار برنامه‌ریزی کنیم، همت‌ها پایین است و باید برای فرهنگ کار تلاش کنیم.

وی ابراز داشت: بیش از 100 مجوز در زمینه دامپروری در شهرستان ریگان به افراد جویای کار در این زمینه داده شده است.

برزنگ افزود: قبلاً بیش از 150 تن شیر در بم بزرگ تولید می‌شد که اکنون این مقدار در شهرستان ریگان به پنج تن رسیده است، ما باید در کشاورزی تلاش کنیم که تولید را بالا ببریم و آبیاری تحت فشار را جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از هدررفت آب در زمینه کشاورزی در شهرستان ریگان ‌و کمک به تولید کشاورزان 300 کیلومتر لوله‌گذاری و کانال برای صرفه‌جویی در زمینه آب احداث شده است.

برزنگ گفت: اگر این لوله‌گذاری‌ها و احداث کانال ادامه داشته باشد در زمینه کشت و افزایش محصولات تأثیرگذار است.

فرماندار ریگان از راه‌اندازی استخر حد واسط پرورش ماهیان گرمابی در این شهرستان خبر داد و افزود: اکنون بیش از 2 میلیون لارو در این استخر پرورش می‌یابد که پیش‌بینی می‌شود که بچه ماهی استان کرمان تأمین شود.

برزنگ از راه‌اندازی بازارچه محصولات کشاورزی و صنایع دستی در این شهرستان خبر داد و ابرا‌ز داشت: صنایع دستی شهرستان در این نمایشگاه ‌به نمایش گذاشته می‌شود که با این اقدام صنایع دستی رونق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: قبلا بهترین و باکیفیت‌ترین حنا در شهرستان ریگان تولید می‌شد، اما اکنون این محصول در این شهرستان فراموش شده است.

برزنگ بیان داشت: با توجه به استعداد شهرستان در زمینه‌های کشاورزی ‌می‌توان به کشت سیر، نخود و سیب‌زمینی با برنامه‌ریزی و ترویج جهاد کشاورزی اقداماتی انجام داد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول