اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

اختصاص بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار برای گردشگری تنگستان

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: مجموع اعتبارات سال گذشته بخش گردشگری شهرستان تنگستان بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون ریال بوده که تلاش می‌شود در سال جاری این اعتبارات افزایش یابد.

اختصاص بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار برای گردشگری تنگستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم عبدالرسول زارع صبح امروز در همایش تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان تنگستان به اهمیت گردشگری اشاره و اظهار داشت: امروز گردشگری و توریست به‌ عنوان یک صنعت و یک منبع درآمد برای بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان تبدیل شده، بنابراین تلاش می‌کنیم در این عرصه زمینه برای توسعه و پیشرفت چشمگیر و روزافزون شهرستان فراهم شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم ظرفیت‌های شهرستان در بخش گردشگری شناسایی و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تبلیغات برای معرفی و اطلاع‌رسانی مطلوب بسترهای مناسب برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها فراهم شود.

زارع به تلاش‌های صورت گرفته در بخش گردشگری شهرستان تنگستان اشاره و عنوان کرد: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در بخش گردشگری شده که احداث و بازسازی پارک موزه شهید رئیسعلی دلواری، بازسازی قلعه زائرخضرخان اهرمی (کلات)، ثبت منطقه خائیز به‌ عنوان منطقه نمونه گردشگری و تعریض و بهسازی مسیر این منطقه، ساحل‌سازی و احداث پارک‌ در شهرهای اهرم و دلوار، تجهیز پارک‌های جنگلی و ... از جمله این اقدامات بوده است.

وی اعلام کرد: مجموع اعتبارات سال گذشته بخش گردشگری شهرستان تنگستان بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون ریال شامل مرمت قلعه زائرخضرخان اهرمی، مطالعه و ساماندهی مجموعه رئیسعلی دلواری، ساماندهی آبگرم میراحمد و آبگرم اهرم بوده که تلاش می‌شود در سال جاری این اعتبارات افزایش یابد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: علاوه بر توسعه و بهبود زیرساخت‌های گردشگری توجه به برنامه‌های نرم‌افزاری از طریق اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات و تسهیلات از دیگر نیازهای صنعت گردشگری است که در این خصوص نیز اقدامات لازم هر ساله با تهیه و توزیع کتابچه، بروشور، نقشه و ... و ایجاد کمپ‌های اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی به تلاش‌های صورت گرفته در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اشاره و یادآور شد: در زمینه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز بیش از 65 هزار بروشور و نقشه‌های راهنمای مسافران نوروزی توسط دو پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر در دو محل ورودی شهر اهرم و موزه شهید رئیسعلی دلواری توزیع شد.

زارع همچنین از تلاش‌های اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان تنگستان در افزایش بازدید 50 درصدی مسافران نوروزی از شهرستان تنگستان نسبت به سال گذشته تقدیر کرد.

در پایان این همایش از اعضای فعال ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان تنگستان با اهداء جوایز و لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول