اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان:

توریسم اسلامی پاسخ‌گویی به ذائقه گردشگری کشورهای اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: حوزه گردشگری فرصتی ناب برای تبلیغ دین اسلام در اختیار ما قرار می‌دهد و در این میان ایجاد توریسم اسلامی می‌تواند در پاسخ‌گویی به ذائقه گردشگری کشورهای اسلامی کمک شایان توجهی کند.

توریسم اسلامی پاسخ‌گویی به ذائقه گردشگری کشورهای اسلامی است

محسن مصلحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری کنفرانس توریسم اسلامی در کوالالامپور اظهار داشت: برگزاری کنفرانس گردشگری اسلامی به نوعی پاسخ‌دهی به ذائقه گردشگری کشورهای اسلامی و مسلمانان دنیاست و مقاله من با عنوان "نقش گردشگری اسلامی در زندگی بهتر" با این هدف تهیه شده بود.

وی افزود: چارچوب این مقاله درباره مبانی مشترک و توصیه‌های اسلام در حوزه گردشگری و سفر، توصیه‌های قرآن و احادیث در زمینه گردشگری، بهره‌گیری پیامبر اکرم(ص) از موقعیت گردشگری مکه برای تبلیغ دین مبین اسلام و مواردی مشابه این موارد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: با الهام از این‌گونه آموزه‌ها می‌توان فرصتی در حوزه گردشگری برای تبلیغ دین اسلام و گسترش روابط میان کشورهای اسلامی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه پس از این کنفرانس نشست‌هایی در این ارتباط با مقامات گردشگری مالزی داشته است، گفت: در این نشست‌ها صحبت‌هایی درباره تبادل گردشگران به خصوص گردشگران مالزیایی که عازم سفر حج هستند داشتیم و قرار شد این افراد در مسیر بسیار طولانی سفر خود به مکه مکانی برای اقامت موقت داشته باشند.

مصلحی ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این بود که این اقامت موقت با قیمت مناسب و برنامه گردشگری مناسب در استان اصفهان صورت گیرد و در همین راستا قرار بر این شد که تعدادی از تور اپراتورهای گردشگری، اتحادیه هتل‌داران، برنامه‌ریزان و مسئولان مربوطه از اصفهان بازدید کنند که در دو روز گذشته این اتفاق رخ داد.

وی با اشاره به برنامه بازدید این گروه گفت: برنامه‌ای برای گردشگری این افراد در نظر گرفتیم که شامل بازدیدی از مکان‌های تاریخی کاشان، نطنز و کمپ گردشگری متین‌آباد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان اضافه کرد: در روز گذشته مهمانان مالزیایی از آثار تاریخی اصفهان نیز بازدید کردند و قرار است در پایان این سفر نشستی با مسئولان استانداری و میراث فرهنگ برای تصمیم‌گیری درباره اقامت حجاج مالزیایی در اصفهان برگزار شود.

وی تاکید کرد: تلاش ما در این نشست بر این است که بتوانیم باب این نوع گردشگری را در استان گشوده و فضایی را ایجاد کنیم که مالزیایی‌ها در مسیر سفر حج خود از اصفهان و چند شهر دیگر مانند شیراز، تبریز و مشهد بازید کنند.

مصلحی اضافه کرد: مجموعه کامل برنا‌مه‌های این سفر تهیه شده و با سازمان میراث فرهنگی مرکزی و سفارت ایران در مالزی نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و آنها بستر خوبی برای این ارتباطات فراهم کرده‌اند.

وی با اظهار امیدواری درباره اینکه مبحث گردشگری اسلامی در اصفهان و کشور رونق مناسبی پیدا کند، بیان داشت: هم‌چنین مجموعه اقدامات لازم برای آغاز گردشگری اسلامی در استانداری انجام شده است و استاندار نیز بر این موضوع تاکید خاصی دارند که شهر تاریخی اصفهان بار دیگر شأنیت مناسب خود را در ارتباط با گردشگری به دست آورد.

به گزارش فارس، در کنفرانس توریسم اسلامی که در مرکز کشور مالزی برگزار شد، استاندار اصفهان و محسن مصلحی مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان به عنوان تنها نماینده کشور ایران حضور داشتند و مقاله مصلحی با عنوان "نقش گردشگری اسلامی در زندگی بهتر" تنها طرحی از ایران بود که برای شرکت در این کنفرانس پذیرفته شده و پیشنهادات و طرح‌های این مقاله مورد استقبال کشورهای مسلمان شرکت‌ کننده در این کنفرانس قرار گرفت.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول