اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی فارس خبر داد

دیدار هیئت گردشگری مالزی از جاذبه‌های فارس

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: هیئت 28 نفره گردشگری مالزی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از فارس دیدار کردند.

دیدار هیئت گردشگری مالزی از جاذبه‌های فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهران سوخکیان پیش از ظهر امروز در نشست رایزنی عوامل گردشگری استان فارس با هیئت اتحادیه تور و آژانس‌های مالزی اظهار کرد: اتفاق جدیدی که در حوزه گردشگری کشور و به ویژه استان فارس روی داده ایجاد بستری مناسب برای جذب گردشگر است.

وی تصریح کرد: در سال 91 بنابر صلاح‌دید ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به منظور جذب 7.5 میلیون گردشگر، سفارت جمهوری اسلامی در کشور مالزی پیشنهاد حضور یک هیئت عالی‌رتبه را در بحث تورهای ورودی به استان فارس ارائه داد و استاندار این استان از این موضوع استقبال کرد.

سوخکیان افزود: در نهایت 28 نفر از اعضای هیئت مدیره گروه گردشگری مالزی (ماتا) که یک تشکل دولتی -خصوصی است در فارس حضور پیدا کرده و از جاذبه‌های گردشگری این استان دیدار کردند.

به گفته وی، امروز فرصتی پیش آمده تا بتوانیم برای معرفی جاذبه‌های استان فارس گام‌های موثری در راستای تعامل متقابل برای توسعه و گسترش صنعت گردشگری برداریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز در حوزه تخصصی نشستی با اعضای تشکل‌های گردشگری استان برگزار شد که بهره‌گیری از توان کشور مالزی و انتقال تجربیات طرفین را در پی دارد.

وی افزود: بخش خصوصی استان فارس در حوزه گردشگری دارای توانمندی‌های بالقوه و بالفعلی بوده که به جرات می‌توان گفت در کشور کم‌نظیر است و این فرصتی که فراهم شده فتح بابی برای تعامل موثر و جدی برای استفاده از تجارب و تلاش‌های متخصصان گردشگری برای رونق این امر در استان فارس به شمار می‌رود.

سوخکیان تصریح کرد: سال گذشته بخش خصوصی فارس دیداری از مالزی داشت و یک دوره آموزش در حوزه مدیریت هتل‌داری برای هیئت ایرانی برگزار شد.

وی با توصیف شیراز به عنوان شکل دهنده تمدن ناب ایرانی از ظرفیت‌های فراوان تاریخی، فرهنگی و گردشگری طبیعی این استان سخن گفت و ادامه داد: غیرت و دلاوری مردان این دیار از بزر‌گمردان علم و دانش مانند ملاصدرا، سیبویه، حکیم قطب‌الدین شیرازی و شعرای نامداری از قبیل حافظ و سعدی تا به امروز که 14 هزار و 600 شهید برای دفاع از آب و خاک و ارزش‌ها تقدیم کرده، زبانزد خاص و عام است.

به گزارش فارس، در این دیدار فعالان گردشگری فارس با فعالان گردشگری مالزی به صورت دو به دو به رایزنی و تبادل اطلاعات پرداختند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول