اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

کمبود نقدینگی مهم‏ترین مشکلات واحدهای تولیدی زنجان است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مهم‏ترین مشکلات واحدهای تولیدی زنجان است.

کمبود نقدینگی مهم‏ترین مشکلات واحدهای تولیدی زنجان است

ناصر فغفوری امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال جاری برای افزایش توسعه صادرات غیرنفتی در استان زنجان برنامه‏‌ریزی می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور افزایش تولید داخلی از افراد فعال و کارخانه‏‌ها حمایت می‏‌کنیم، خاطرنشان کرد: در سال جاری برای افزایش تولید و حمایت از تولیدکنندگان در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هدف‌گذاری شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است، اضافه کرد: در حال حاضر کمبود نقدینگی به منظور خرید مواد اولیه از مهم‏ترین مشکلات واحدهای تولیدی استان زنجان محسوب می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروش محصولات تولید شده توسط واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت بلند مدت است، ادامه داد: خرید مواد اولیه به صورت نقدی این واحدها را با مشکلاتی مواجه کرده و نیاز به سرمایه در گردش را به دو برابر افزایش داده است.

فغفوری با بیان اینکه کمبود نقدینگی باعث می‏‌شود مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی به موقع به این واحدها نرسد، تصریح کرد: این امر سبب فعالیت کارخانه پایین‏‌تر از ظرفیت اسمی می‏‌شود، که به تبع آن کارخانه نمی‏‌تواند اقساط بانکی خود را بپردازد.

وی با اشاره به اینکه واحدهایی که بدهی دارند متاسفانه نمی‏‌توانند از تسهیلات جدید استفاده کنند، یادآور شد: باید برای بدهی معوقه برخی از واحدهای تولیدی به بانک‏‌ها برنامه‏‌ریزی کرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول