اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان:

نبود نقدینگی کافی برای واحدهای تولیدی مشکل ایجاد کرده است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: نبود نقدینگی کافی برای واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌ها در این زمینه مطرح است.

نبود نقدینگی کافی برای واحدهای تولیدی مشکل ایجاد کرده است
احمد اثنی‌عشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه در دنیا بخش تولید کمتر از 20 درصد سرمایه خود را در خرید مواد اولیه قرار می‌دهد، افزود: با این حال این موضوع در کشور ما به گونه‌ای دیگر است.
نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این زمینه را در ایران حدود چهار تا پنج برابر دنیا دانست و تصریح کرد: همین موضوع سبب کاهش نقدینگی برای کارفرمایان و صنعت‌گران می‌شود.
وی تأکید کرد: نبود نقدینگی کافی برای واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات و چالش‌ها در این زمینه مطرح است.
اثنی‌عشری با درخواست از دولت برای ارائه تسهیلات بهتر و مناسب‌تر به بخش تولید ابراز داشت: در غیر این صورت با مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف مواجه می‌شود.
وی رشد اقتصادی کشور را حدود یک درصد برشمرد و تأکید کرد: این درحالی است که چین دارای رشد اقتصادی بیش از 10 درصد می‌باشد.
نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان با بیان این که هر هفت سال یک بار میزان درآمد کشور چین به دو برابر افزایش پیدا می‌کند، اعلام کرد: باید برای پیشرفت رشد اقتصادی کشور تلاشی مضاعف کرد.
وی تأکید کرد: در همین راستا مردم باید وارد بنگاه‌های اقتصادی کسب و کار شده و از این طریق رشد اقتصادی مطلوبی را برای کشور به ارمغان آورند.
اثنی‌عشری با ابراز تأسف از این موضوع که در بحث ارزش افزوده فرهنگ‌سازی‌های مناسبی صورت نگرفته است، عنوان کرد: ایجاد هر بنگاه اقتصادی در افزایش ارزش افزوده برای کشور کمک‌رسان است.
وی با تأکید بر این مطلب که یکی از بسترهای مناسب در این مسیر ایجاد ارزش افزوده است، خاطرنشان کرد: این موضوع تأثیر مطلوبی بر رشد اقتصادی کشور دارد.
نایب رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان ابراز داشت: هم‌اکنون بحث صنعت مترادف با کلمه سعی و تلاش برای پیشرفت کشور است، در همین راستا باید بستر مناسب از سوی دولت و دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیران اقتصادی کشور برای رشد صنعتی فراهم شود.
اثنی‌عشری تأکید کرد: در این زمینه رسانه‌ها نیز باید یار و یاور صنعتگران بوده و سبب پیشرفت اقتصادی کشور شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول