اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‎برداری آب‎وفاضلاب گلستان:

کمبود نقدینگی مشکل اصلی پروژه‎های فاضلاب گلستان است

خبرگزاری فارس: معاون بهره‎برداری آب‎وفاضلاب گلستان گفت: کمبود نقدینگی مشکل اصلی پروژ‎ه‌های فاضلاب گلستان است.

کمبود نقدینگی مشکل اصلی پروژه‎های فاضلاب گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهدی شکیبافر ظهر امروز در بین مدیران آب‎ و فاضلاب گلستان اظهار داشت: شهرهای بندرگز، کردکوی، بندرترکمن و گنبدکاووس از جمله نخستین شهرهای کشور در تصویب و آغاز پروژه‎های فاضلاب بوده‎اند که قبل از تشکیل شرکت آب‎و فاضلاب استانی در سال 1371 مطالعات آنها انجام شده است.

وی افزود: در شهر بندرگز فاز اول به اتمام رسیده و با حدود 4 هزار و 500 اشتراک در حال بهره‎برداری و فاز دوم آن نیز در دست اقدام است.

شکیبافر با بیان اینکه سرمایه‎گذاری کلانی برای اجرای طرح‎های فاضلاب انجام شده متذکر شد: این سرمایه‎گذاری در هر منطقه از شهر به دلیل این است که شهروندان نسبت به مراجعه و اخذ انشعاب فاضلاب اقدام کنند چرا که در غیر این صورت سرمایه‎گذاری انجام شده بلااستفاده و مستهلک می‎شود.

معاون بهره‎برداری آب‎و‎فاضلاب گلستان افزود: برای اینکه این مسئله رخ ندهد قانون‎گذاری الزاماتی را برای این موضوع در نظر گرفته و برای شهرها و مکان‎هایی که امکان بهره‎برداری از شبکه فاضلاب وجود دارد، اخذ همزمان آب‌و‎فاضلاب را لازم و ملزوم هم قرار داده است.

وی تاکید کرد: شهروندان شهرهای بندرگز، بندرترکمن، کردکوی و گرگان می‎توانند با مراجعه به ادارات آب‎ فاضلاب این شهرها و ارائه درخواست در صورتی که فاضلاب در آن منطقه ایجاد شده باشد، از این مزیت با تسهیلات ویژه و تقسیط درازمدت بهره‎مند شوند.

شکیبافر با اشاره به مسائل و مشکلات اجرای پروژه‎های فاضلاب در استان خاطر نشان کرد: کمبود نقدینگی و اعتبارات مصوب و اختصاص به این پروژه‎ها در استان اولی مشکلی است که در اجرا و اتمام طرح‎های فاضلاب با آن مواجه هستیم.

معاون بهره‎برداری آب‎ و فاضلاب گلستان گفت: عدم هماهنگی مناسب بین دستگاه‎های ذی‎ربط در سطح شهر گرگان در سال‎های گذشته از دیگر چالش‎های پیشرو برای اجرای فاضلاب در این شهر بوده که این موضوع در سال‎های اخیر به شکل مناسبی بهبود یافته است.

وی فقدان پیمانکاران خبره در این بخش در کل کشور و سطح استان را از دیگر مشکلات اجرای پروژه‎های فاضلاب برشمرد و یادآور شد: در سال‎های اخیر این موضوع به نحو چشمگیری بهبود یافته است به طوری که هم‎اکنون پیمانکاران بومی شایسته‎ای برای اجرای پروژ‎ه‌های فاضلاب وجود دارد.

شکیبافر متذکر شد: از دیگر موانعی که برای محقق شدن عملیات بهره‎برداری فاضلاب با آن مواجه بوده‎ایم استقبال نه‎چندان مناسب شهروندان بوده که این موضوع نیز با در نظر گرفتن اقساط بلند مدت حقوق انشعاب و نیز استفاده از روش‌های جدید مالی نصب انشعاب فاضلاب طی سال‎های گذشته بهبود یافته است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول