اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب خبر داد:

جلوگیری از تزریق بی‌رویه نقدینگی هدف طرح خرید اعتباری میزان است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب گفت: جلوگیری از تزریق بی‌رویه نقدینگی در جامعه یکی از اهداف طرح خرید اعتباری میزان است.

جلوگیری از تزریق بی‌رویه نقدینگی هدف طرح خرید اعتباری میزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، جلسه طرح خرید اعتباری میزان صبح امروز با حضور اعضا در محل سالن کنفرانس اداره بازرگانی شهرستان سراب تشکیل شد.
داوود رفیقی مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب در این جلسه حمایت از تولید داخلی، تثبیت و توسعه اشتغال همچنین افزایش قدرت خرید مردم را از اهداف طرح خرید اعتباری میزان عنوان کرد و افزود: طرح خرید اعتباری میزان برای جلوگیری از تزریق بی‌رویه نقدینگی در جامعه و توسعه تجارت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی در ادامه به اهداف طرح خرید اعتباری کارکنان اشاره کرده و اظهار داشت: ایجاد رفاه و بالا بردن قدرت خرید خانواده‌ها و ایجاد تحرک در تحول در بخش تولید از مهم‌ترین اهداف این طرح است و محصولات با کیفیت داخلی در این طرح عرضه می‌شود، ضمن آنکه در این طرح خرید و فروش کالاهای خارجی ممنوع است.
رفیقی با اشاره به توطئه‌های روزافزون دشمنان علیه ایران اسلامی و تهدید به تحریم صادرات کالا به کشورمان تصریح کرد: راه‌اندازی این طرح گامی بلند در زمینه حمایت از تولید داخلی و مبارزه با تحریم دشمنان علیه ایران اسلامی است.
مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب، اشتغال‌زایی و تولید را دو مقوله مرتبط به هم دانسته و گفت: بالا رفتن قدرت خرید مردم افزایش تولید را به دنبال دارد و هر چقدر تولید بیشتر شود به همان مقدار میزان اشتغال‌زایی نیز بالا رفته و تثبیت می‌شود.
وی افزود: یکی از اهداف طرح خرید اعتباری بالا بردن تولید داخلی و افزایش اشتغال‌زایی به واسطه افزایش تولید است.
رفیقی تصریح کرد: طرح ملی میزان با هدف افزایش توان خرید و رفاه مردم توسعه فرهنگ مصرف کالای ایرانی و ایجاد رونق اقتصادی، حمایت از تولید داخلی و تثبیت و توسعه اشتغال، افزایش قدرت خرید مردم، ایجاد سرمایه در گردش برای خانوارها، جلوگیری از تزریق بی‌رویه نقدینگی در جامعه و توسعه تجارت الکترونیکی انجام می‌شود.
مدیر بازرگانی شهرستان سراب تشریح دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های واصله طرح میزان را از مباحث و دستورات جلسه طرح خرید اعتباری میزان در شهرستان سراب عنوان کرد و افزود: با توجه به عدم عضویت واحدهای صنفی شهرستان سراب در طرح خرید اعتباری میزان مقرر شد امکانات لازم برای عضویت واحدهای صنفی شهرستان سراب در سایت طرح میزان مهیا شود تا از بلاتکلیفی اصناف و اتلاف منابع جلوگیری شود.
رفیقی، به ایرادات اعضای طرح خرید اعتباری میزان شهرستان سراب به ماده چهار تعهدات فروشگاه‌ها اشاره کرده و گفت: طبق ماده چهار تعهدات، فروشگاه‌ها موظف به واریز هشت درصد به حساب بانک ارائه کننده تسهیلات و یک درصد به حساب شرکت خدمات انفورماتیک راهبر هستند که این ماده مغایر با درصد ضرایب سود و هزینه‌های عمده و خرده فروشی کالا مصوبه مورخ 15/6/85 کمیسیون هیئت عالی نظارت است.
مدیر اداره بازرگانی شهرستان سراب افزود: طبق مصوبه مورخ 15/6/85 کمیسیون هیئت عالی نظارت در لوازم خانگی حداکثر 10درصد سود برای فروشندگان این کالاها در نظر گرفته شده است و ماده چهار تعهدات فروشگاه در طرح خرید اعتباری میزان مبنی بر اختصاص و برگرداندن هشت درصد از سود کالا به بانک و یک درصد به شرکت خدمات انفورماتیک در عمل مشکلاتی را پیش خواهد آورد که طبق مصوبه اعضا مقرر شد که موضوع برای جلوگیری از برخی مشکلات احتمالی به مقامات ذی‌صلاح منعکس شود. 
دارندگان کارت خرید اعتباری قادر خواهند بود به مبلغ 15میلیون ریال به صورت قرض‌الحسنه و با سود چهار درصد از فروشگاه‌های زیرپوشش این طرح اقدام به خرید کالا کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول