اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان کرمانشاه:

بیش از 11 هزار دانش‌آموز در امر زیبا‌سازی مدارس شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان کرمانشاه گفت: تابستان امسال، زیباسازی و نقاشی مدارس را 11 هزار و 500 دانش‌آموز انجام می‌دهند.

بیش از 11 هزار دانش‌آموز در امر زیبا‌سازی مدارس شرکت می‌کنند

سیروس حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که رده‌های فرماندهی در بسیج باید رده‌های صدیقیان، صالحان‌، برجستگان، برگزیدگان و نخبگان معنوی باشند تا در همه زمینه‌ها بتوانند اقتدار ایران اسلامی را افزایش دهند، اظهار کرد: در این راستا بسیج دانش‌آموزی را باید آموزش داد.

حاتمی ادامه داد: سازمان بسیج دانش‌آموزی در راستای تقویت کادر مدیریتی واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی در مدارس و حلقه‌های صالحین در تیرماه 91 اقدام به آموزش دانش‌آموزان کارآمد، نخبه، بصیر، ولایت‌مدار، با انگیزه و برخوردار از اخلاق‌حسنه کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون اکثر مسئولیت‌های واحد مقاومت به مدیران مدارس و یا معاونان پرورشی سپرده شده که این افراد اگر چه محاسن غیرقابل انکاری دارند، ولی مشغله کاری فراوان و وظایف سازمانی این مسئولان باعث شد تا برخی فعالیت بسیج دانش‌آموزان با کندی اجرا شود یا از اثرگذاری مطلوبی برخودار نباشد.

حاتمی با اشاره به تحقق طرح شکوفه‌های شجره طیبه " طرح صالحین " تصریح کرد: طرح صالحین به‌عنوان اساس تحول محتوایی در بسیج مورد تایید و عنایت مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: این طرح باعث شده که در کنار فرماندهان واحدهای مقاومت پیشگامان مقطع دبیرستان یکی از دانش‌آموزان توانا، فعال و باانگیزه، که مورد تایید گروه همسالان خود است به‌عنوان جانشین فرماندهی، تحقیق و اجرای برنامه‌های بسیج در مدرسه را پیگیری و دنبال کند.

سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزان و فرهنگیان استان کرمانشاه افزود: برای این کار به ازای هر مدرسه متوسطه 3 نفر دانش‌آموز با شرایط ذکر شده انتخاب و بعد از بررسی از این سه نفر یک نفر که از همه بهتر هستند شناسایی و در تیرماه به مدت یک هفته آموزش‌های لازم را خواهد دید‌.

وی تصریح کرد: این یک نفر بعد از آموزش به‌عنوان جانشین واحد دبیر حلقه صالحین علاوه بر اینکه امورات بسیج را پیگیری می‌کند، به‌عنوان رابط بسیج نسبت به برگزاری جلسات حلقه صالحین مدرسه، پیگیری مصوبات، اطلاع‌رسانی به اعضای حلقه نسبت به شیک‌سازی بسیج مدرسه اقدام خواهد کرد.

حاتمی با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت گفت: هر ساله از ابتدای تیر‌ماه طرح هجرت با حضور دانش‌آموزان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ کار و حرفه‌آموزی برگزار می‌شود.

وی سهمیه در نظر گرفته امسال را در امر زیباسازی و نقاشی مدارس توسط دانش‌آموزان را حدود یازده هزار و 500 نفر در غالب اردو  اعلام کرد که معادل صد و پانزده هزار نفر روز است.

سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزان و فرهنگیان استان کرمانشاه تصریح کرد: برای ارتقا سطح علمی دانش‌آموزان بسیجی، امسال نیز کلاس‌های تقویتی در تابستان با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان بسیجی اجرا خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود 60 هزار نفر روز دانش‌آموز در این عرصه آموزش داده شود.

وی با اشاره به اردوهای راهیان نور ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در غرب کشور خاطرنشان کرد: در تابستان و در طول سال، اردوی راهیان نور برگزار خواهد شد.

حاتمی در پایان گفت: کاروان راهیان نور از یادمان پاوه، مرصاد، مطلع الفجر، سومار و قصرشیرین بازدید خواهند کرد و در فصل زمستان، دانش‌آموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول