اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان:

برقراری رابطه منطقی بین علوم مختلف از وظایف محققان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور زنجان گفت: برقراری رابطه منطقی بین علوم دینی و علوم تجربی حاصل از علوم طبیعی و انسانی از وظایف محققان از جمله اساتید بسیجی است.

برقراری رابطه منطقی بین علوم مختلف از وظایف محققان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد موسوی بعد از ظهر امروز در مراسم سالگرد شهید چمران اظهار داشت: ایجاد رابطه منطقی بین مفاهیم اساسی بنیاد‌های فکری دینی و مفاهیم اساسی حاصل از علوم تجربی را از وظایف کنونی جامعه علمی به ویژه بسیج اساتید است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد رابطه بین مفاهیم اساسی موجود در دین و علوم تجربی از دغدغه‌های علما و اساتید دانشگاهی بوده است، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی این امیدواری به وجود آمد تا بتوان رابطه منطقی بین این دو مقوله به صورت علمی تعریف شود.

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان با اشاره به ضرورت به وجود آمدن تحول در علوم انسانی تصریح کرد: با ضرورت به وجود آمده تعریف رابطه بین علوم تجربی و علوم دینی باید شکل جدیدی به خود بگیرد.

وی به شعار سال جاری اشاره کرد و گفت: بر اساس شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی رویکرد وزارت علوم و تحقیقات و فناوری علم نافع که در خدمت تولید ملی باشد، است.

موسوی تاکید کرد: بسیج اساتید در راستای تحقق اهداف وزارت که همان تولید و اشاعه علم نافع است، حرکت می‌کند.

وی برقراری رابطه منطقی بین علوم دینی و علوم تجربی که حاصل تلفیق علوم طبیعی و انسانی را مرهون تعریف جدید از علوم اعلام کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان مقصود از دین را مجموعه قوانین کامل مبتنی بر وحی عنوان کرد و گفت: پر واضح است که قوانین دینی از جامعیت برخوردار است.

وی با بیان اینکه بر اساس تعالیم دینی علم فی‌النفسه نور است و قداست دارد، ادامه داد: قداست علم مضاعف خواهد شد وقتی که با مفاهیم دینی عجین شود.

موسوی بررسی سازگاری و عدم سازگاری علوم تجربی و علوم دینی از جمله موارد قابل بررسی برای برقراری رابطه منطقی بین این دو علم عنوان کرد.

وی بررسی قضاوت علوم تجربی و دینی را در مورد همدیگر از دیگر موارد قابل بررسی توسط محققان اعلام کرد و افزود: بر اساس نظر شهید مطهری علمی در دین نافع است که مقدمه فریضه دینی باشد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول