اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

بودجه ساماندهی پایگاه‌های فرهنگی بسیج پیگیری شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه مساجد قطب فرهنگی محلات هستند، گفت: پایگاه فرهنگی مساجد در اصفهان باید ساماندهی و پرداخت بودجه پیگیری شود.

بودجه ساماندهی پایگاه‌های فرهنگی بسیج پیگیری شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در حاشیه سفر سردار نقدی به اصفهان در نشستی تعاملی به تشریح پاره‌ای از مشکلات پایگاه‌های بسیج پرداخت و اظهار داشت: اقدامات و کمک‌های مالی تصویب شده سال گذشته باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مساجد یک کانون فرهنگی محسوب می‌شوند، افزود: بسیاری از این پایگاه‌ها نیاز به ساماندهی و تجهیز دارند.

امام جمعه اصفهان مساجد را کانال ارتباطی جوانان و خانواده‌ها برشمرد و تصریح کرد: مساجد باید با برنامه‌های فرهنگی، جوانان را ترغیب به حضور و فعالیت در کانون مساجد و از این طریق هدایت جوانان را با همکاری خانواده‌ها انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مساجد نیاز به پایگاه بسیج دارند، ادامه داد: باید بودجه‌ای برای ساخت پایگاه‌های مساجد اختصاص پیدا کند.

طباطبایی‌نژاد با تاکید به اینکه ستاد احیای امر به معروف و نیز سپاه باید با هم تعامل کنند، افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به هزینه‌های مختلف برای ساخت یک پایگاه یک ‌صد متری بسیج، حداقل 30 میلیون تومان بودجه نیاز باشد.

وی از سردار نقدی درخواست کرد با توجه به نیاز فرهنگی این استان، برای ساخت پایگاه‌های بسیج اصفهان عنایت بیشتری داشته باشد.

در ادامه این نشست تمامی منابع و هزینه‌های مالی بررسی شد تا آخرین نتایج مشترک بین سازمان بسیج مستضعفان و سپاه به عنوان متولی اجرا کننده مشخص شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) نیز در ادامه این نشست به ساخت 313 پایگاه جدید در مساجد و در سال 91 اشاره کرد و گفت: طبق برآورد صورت گرفته تخمین زده می‌شود، نزدیک به یک میلیارد تومان بودجه عمرانی برای این امر لازم است.

غلامرضا سلیمانی کمک‌های مردمی را بخشی از تأمین هزینه‌های مالی برشمرد و گفت: 444 پایگاه در شهر اصفهان بدون مکان مستقر، 320 پایگاه نیمه‌تمام و 124 پایگاه استیجاری هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان نیز در ادامه با بیان اینکه باید فضای اجتماعات مردمی را عوض کرد خواستار فرهنگ نمازخوانی و اجرای برنامه‌های مذهبی و انقلابی در سطح شهر به ویژه اماکنی که کمتر به این امور توجه شده شد.

به گزارش فارس، در این نشست رئیس سازمان بسیج مستضعفان، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان و جمعی از مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان حضور داشتند.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول