اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر همدان:

با 5 میلیارد تومان بودجه فرهنگی شهرداری کاری نمی‌توان کرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: از 186 میلیارد تومان بودجه سال 91 شهرداری، 5 میلیارد تومان به مسائل فرهنگی اختصاص یافته که با این اعتبار کاری نمی‌توان کرد.

با 5 میلیارد تومان بودجه فرهنگی شهرداری کاری نمی‌توان کرد

رضا خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهرداری همدان در سال 91، 5 میلیارد تومان است، افزود: 4 میلیارد تومان از این بودجه برای بحث عمرانی دو فرهنگسرا و یک میلیارد تومان برای کارهای فرهنگی دیگر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: می‌طلبد که از بودجه 186 میلیاردی شهرداری در سال جاری، 10 درصد به مسائل فرهنگی اختصاص یابد چراکه واقعا با این بودجه فرهنگی کاری نمی‌توان کرد.

عضو شورای شهر همدان در ادامه سخنانش با بیان اینکه فقط یکبار با استاندار دیدار داشته‌ایم، گفت: در این دیدار با طرح مسائل در زمینه‌های مختلف فرصت نشد که مسئله بودجه فرهنگی مطرح شود.

وی با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان یادآور شد: این مشکلات حاصل اشتباهات گذشتگان بود و توجیه اقتصادی نداشت چراکه بودجه‌های مردم در آنجا صرف شده است اما در حال حاضر پیگیری می‌شود تا کار به صورت مشارکتی انجام شود.

خجسته از پیگیری مشکلات حاشیه شهر خبر داد و اضافه کرد: هم مشکلات حاشیه شهر و هم ساخت و سازهایی که شهرداران انجام دادند، پیگیری می‌شود به عنوان نمونه بازار طلا را ساختند، که اشتباه بود و الان تصویب کردیم که هر کس مقصر است باید خسارت وارده را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه با توجه به تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان، بودجه‌های فرهنگی باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: با بررسی بودجه‌های فرهنگی سایر استان‌ها، متوجه شدیم که بودجه‌های زیادی برای مسائل فرهنگی اختصاص داده شده که امید است مسئولان استان از استانداری تا سازمان‌های دیگر بتوانند بحث فرهنگی را دنبال کنند.

عضو شورای شهر همدان در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری 38 میلیارد تومان از ادارات مختلف طلب دارد در حالی که برای بودجه‌های فرهنگی با مشکل مواجه هستیم که اگر پرداخت شود می‌توان در مسائل فرهنگی به کار گرفت و در این راستا لازم است استانداری و مسئولان به همکاری شورا آمده و مساعدت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول