اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران:

50 درصد بودجه فرهنگی مازندران تخصیص یافت

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: 50 درصد بودجه فرهنگی دولت و 70 درصد اعتبار تملک دارایی سال 90 استان تخصیص یافته است.

50 درصد بودجه فرهنگی مازندران تخصیص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، سومین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید استان مازندران در سال 91 به ریاست استاندار مازندران در محل سالن شماره دو استانداری تشکیل شد.

استاندار مازندران در این نشست گفت: معاونت برنامه‌ریزی باید در سال جدید با همکاری فرمانداری‌ها نسبت به اختصاص اعتبارات وی‍ژه برای ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌ای استان اقدام کند.

سید علی اکبر طاهایی بیان داشت: بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه با ارتقای فرهنگ عمومی رفع می‌شود که ارتقای فضای کتابخانه‌ای و مطالعه یکی از این پارامترهای موثر در ارتقای شاخص‌های فرهنگی است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و 300 میلیون تومان از بودجه فرهنگی استان تخصیص یافته است، یادآور شد: بیش از 50 درصد بودجه فرهنگی دولت و 70 درصد اعتبار تملک دارایی سال 90 استان تخصیص یافته است.

رئیس کمیته سند نهضت مطالعه مفید در استان با قدردانی از شهرداری‌های استان به واسطه پرداخت به موقع حق‌السهم شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها افزود: شهرداران در سال 91 نیز برای ارتقای سرانه کتابخانه‌ای مازندران اهتمام کنند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران از ظرفیت ائمه جمعه استان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مشارکت خیران در کتابخانه‌سازی استفاده کنند، افزود: با همکاری ادارات اوقاف و کتابخانه‌های عمومی استان می‌توان بسیاری از کتابخانه‌های موجود در مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌های استان را به عنوان کتابخانه عمومی قلمداد کرد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با خوب ارزیابی کردن فعالیت‌های دبیرخانه کمیته استانی، از دبیران کارگروه‌ها خواست تا با تشکیل مرتب جلسات به منویات مقام معظم رهبری درمورد عدم رضایت از وضع کنونی جامعه در باب کتابخوانی جامه عمل بپوشانند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز با بیان اینکه استان مازندران از جمله استان‌هایی است که کمیته‌های 10 گانه را در اغلب شهرستانهای استان تشکیل داده است، به تشریح فعالیت‌های این سند پرداخت و گفت: امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی بتوانیم شاهد ارتقای سرانه مطالعه مفید باشیم.

محمداسماعیل اما‌مزاده با اشاره به کیفیت جلسات و ارائه راهکارهای ارتقای مطالعه مفید در این جلسات گفت: در جلسه اول مقرر شد 10 کارگروه تشکیل و مسئولیت آن به مدیران کل سپرده شود که ما هم اکنون این کار را انجام دادیم و از طریق دبیرخانه پی‌گیریم که جلسات این کارگروه‌ها از طریق مدیران کل انجام شود.

انتهای پیام/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول