اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

بودجه‌های فرهنگی صرف ساخت استخر نشود / نهج‌البلاغه غریب است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی برخی اوقات صرف ساخت استخر می‌شود، گفت: باید در بودجه فرهنگی به امر ازدواج جوانان هم نگاه داشت و تا منافع میلیونی وجود دارد نباید به سراغ منافع شخصی رفت.

بودجه‌های فرهنگی صرف ساخت استخر نشود / نهج‌البلاغه غریب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در دیدار با رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و برگزارکنندگان جشنواره نوآوری‌های تبلیغ دینی با تاکید بر ضرورت توجه و عمل به قرآن کریم تصریح کرد: تمام فعالیت‌های تبلیغی باید قرآن محور باشد و منبریان از قرآن در امر تبلیغ استفاده کنند.

وی افزود: در اکثر اوقات، منابر و سخنرانی‌ها خالی از تفسیر قرآن کریم است در حالی که منبر و سخنرانی باید به گونه‌ای باشد که مردم در آن مفاهیم بلند قرآن کریم را بیاموزند و در زندگی خود بر آن جامه عمل بپوشانند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه قرآن مهجور و اهل بیت(ع) مظلوم هستند، ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی باید قرآن را از مهجوریت و اهل بیت(ع) را از مظلومیت خارج کند.

وی بیان داشت: همه می‌دانند که حضرت علی اصغر(ع) شش ماهه به شهادت رسیده است اما متاسفانه وقتی در خصوص نهج‌البلاغه سئوال می‌شود کمتر کسی با آن آشنایی داشته و یا می‌داند که نهج‌البلاغه چند خطبه دارد.

قرائتی با بیان اینکه قرآن ذکر است گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی به بنده فرمود که خیر و برکتی را که از تفسیر نمونه دیده از هیچ کار دیگری ندیده است و اگر هم برنامه درس‌هایی از قرآن من در تلویزیون استمرار پیدا کرده، برای این است که یک برنامه قرآنی است و قرآن خوش بیان است.

وی با اشاره به ضرورت تربیت طلاب قرآنی، خواستار توجه ویژه دفتر تبلیغات اسلامی به این امر شد و تصریح کرد: طلاب باید به گونه‌ای تربیت شوند که بتوانند جواب وهابیت و اهل سنت را بر اساس قرآن بدهند.

قرائتی افزود: اگر قرآن داشته باشیم هیچ کم نداریم و اگر بودجه و نیرو در خصوص خارج کردن قرآن از مهجوریت توسط دفتر تبلیغات اسلامی در نظر گرفته شود غم پیامبر(ص) برطرف شده و طلاب از منابر و سخنرانی‌های پربارتری برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: در بعضی موارد حوزه‌ها و دانشگاه‌ها خواب هستند و وقتی نهج‌البلاغه در شهر قم غریب است در شهرهای دیگر چه انتظاری می‌توان داشت تا نهج‌البلاغه غریب نباشد.

رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بودجه‌های فرهنگی برخی اوقات صرف ساخت استخر می‌شود، خاطر نشان کرد: باید در بودجه فرهنگی به امر ازدواج جوانان هم نگاه داشت و اعتقاد من این است تا واجب هست به سراغ مستحب، تا خالق هست به سراغ مخلوق و تا منافع میلیونی وجود دارد نباید به سراغ منافع شخصی رفت.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول