اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

اعتباری از بودجه فرهنگی به کمیته فرهنگی اعتیاد تعلق نگرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: با وجود لزوم کمک مالی به بحث فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در سال 90، از محل اعتبارات فرهنگی استان هیچ اعتباری به کمیته فرهنگی اعتیاد تعلق نگرفت.

اعتباری از بودجه فرهنگی به کمیته فرهنگی اعتیاد تعلق نگرفت

محمود محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه بهزیستی متولی اجرای طرح پیشگیری از مواد مخدر است، اظهار داشت: بهزیستی مسئول کمیته پیشگیری از اعتیاد زیرنظر شورای هماهنگی کمیته پیشگیری استان قرار دارد که در این راستا برنامه‌های متنوع و مختلفی را ارائه داده است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌های راهبردی با همکاری 20 دستگاه اجرایی در استان تدوین شده است، تاکید کرد: این بودجه به بخش فرهنگی این سازمان تعلق نگرفت.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: براساس قانون پول فرهنگی استان به دستگاه‌های خاص و به اسم پرداخت شد.

وی ادامه داد: این در حالی بود که در این لیست اسمی از سازمان بهزیستی استان با وجود طرح‌های فرهنگی بسیار نبود.

محمدزاده با اشاره به اختصاص اعتبار 80 میلیون تومانی برای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، بیان داشت: این اعتبار بسیار ناچیز بوده و می‌توان گفت یک صدم هزینه‌های پیشگیری هم نمی‌شود.

وی اضافه کرد: در استان حداقل 90 مرکز درمانی و 40 مورد برنامه برای پیشگیری از اعتیاد داریم که با این اعتبار ناچیز قابل اجرا نیست.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: بهزیستی استان اصفهان برآورد میلیاردی برای طرح جامع پیشگیری از اعتیاد انجام داده بود که محقق نشد.

وی با تاکید به اینکه امر پیشگیری بسیار مقدم‌تر از درمان است، تصریح کرد: اهمیت بحث پیشگیری تا بدانجاست که وقتی جلوی معتاد شدن یک جوان را بگیریم از مبتلا شدن یک فرد به ایدز جلوگیری کردیم.

محمدزاده ادامه داد: در سال 90 از محل اعتبارات فرهنگی هیچ اعتباری به کمیته فرهنگی اعتیاد تعلق نگرفت.  

وی به بدنه کارشناسی بهزیستی در مورد پیشگیری از اعتیاد استان اشاره کرد و بیان داشت: بهزیستی هم‌چنان با وجود بودجه ناچیز خود در حد توان امر پیشگیری از اعتیاد را دنبال می‌کند. 

انتهای پیام/خ20/ط4000                                         

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول