اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز قیام 15 خرداد

یادواره شهدای زرند برگزار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با 15 خرداد ماه، یادواره 66 تن از شهدای ریحان‌شهر، داهوئیه و حتکن شهرستان زرند برگزار شد.

یادواره شهدای زرند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، بعد از ظهر امروز و در فضایی آکنده از معنویت یادواره 66 تن از شهدای ریحان‌شهر، داهوئیه و حتکن شهرستان زرند در محل مسجد ابوالفضل (ع) ریحان‌شهر با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

منوچهر شمس‌الدینی فرمانده سپاه ناحیه زرند در این آیین با تسلیت ایام رحلت امام راحل و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: امروز رسالت ما ترویج روحیه فرهنگ ایثار و شهادت است و باید این روحیه را برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی ترویج و گسترش دهیم و در مسیر ولایت حرکت کنیم.

وی بزرگداشت یاد و خاطره  شهدا را عاملی برای مرور ایثارگری‌ها و رشادت‌های آنان در ذهن آحاد مختلف افراد جامعه دانست و بر ضرورت تداوم این نوع برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد.

علی عبدالعلی‌زاده راوی دفاع مقدس نیز با تجلیل از مقام شهدا به بیان خاطراتی از شهدای دوران دفاع مقدس پرداخت و بر تبعیت از رهبری تأکید کرد.

وی گفت: شهدا با تبعیت و پیروی از ولی‌زمان به درجات عالی رسیدند و با تقدیم جان خود راه با عزت زیستن و چگونه زیستن را به ما نشان دادند و امروز هر آنچه داریم به برکت خون شهداست و برگزاری چنین مراسمی خود مبارزه با جنگ نرم دشمنان است.

وی گرامیداشت و زنده نگهداشتن خاطره شهدا را به منزله تجلیل از تلاش و ایثارگری‌های آنان دانست و اظهار داشت: مردم ما وفاداری خود را در هشت سال دفاع مقدس در مقابل سیل عظیم دشمنان و پس از آن به اثبات رساندند.

راوی دفاع مقدس گفت: شهرستان زرند در دوران دفاع مقدس بیش از 18 هزار رزمنده داشته است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر مجتهدی امام جمعه ریحان‌شهر نیز بیان داشت: شهدای والامقام با اهدای خون خود پرچم ولایت را برافراشتند و اجازه ندادند چراغ پرفروغ انقلاب اسلامی خاموش شود، به همین دلیل نباید وصایا و آرمان‌های آنها را به فراموشی بسپاریم.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدا این است که فرهنگ شهادت را در جامعه ترویج دهیم و رشادت‌ها و شهامت‌های آنها برای نسل جوان بیشتر بازگو شود.

به گزارش فارس، شهرستان زرند 537 لاله پرپر شده و یک‌هزار و 700 جانباز و 126 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این شهرستان در خصوص برگزاری یادواره شهدا رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است و در سال به طور متوسط 60 یادواره، یادمان و سالگرد در زرند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول