اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای یادواره شهدا و کنگره شاهی

حاج بابایی به اردبیل می‌آید

خبرگزاری فارس: با برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در اردبیل و همزمانی آن با برگزاری کنگره بین‌المللی استاد شاهی، سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل لغو اما وزیر آموزش و پرورش به اردبیل می‌آید.

حاج بابایی به اردبیل می‌آید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: به دلیل همزمانی سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یک سفر خارجی سفر وزیر لغو شده و قرار است معاون فرهنگی وزیر ارشاد فردا در آیین اختتامیه کنگره استاد شاهی اردبیلی حضور پیدا کند.

منصور شرفی خاطرنشان کرد: برنامه کنگره بزرگداشت شاهی از ساعت 17 عصر امروز با شعر‌خوانی در نگارخانه ختایی آغاز می‌شود و قرار است بعد از نماز مغرب و عشا با حضور بلبل آستان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سلیم موذن‌زاده همایش حسینیان در مسجد سرچشمه اردبیل برگزار شده و اهالی استان بهتر و بیشتر با شعر و غنای محتوایی ادبیات مراثی استاد شاهی اردبیلی آشنا شوند.

وی یادآور شد؛ عصر فردا مراسم اختتامیه و تجلیل از شخصیت ادبی این استاد فرهیخته با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد در مجتمع فدک اردبیل برگزار می‌شود که قرار است در این مراسم میهمانان خارجی و شعرا و ادبای کشور حضور به هم برسانند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین اضافه کرد: سه اثر این استاد برجسته ادبیات کشور با عناوین نظم پریشان، مجموعه اشعار فارسی استاد شاهی، تا قاف اندیشه، جلد سوم شرح غزلیات حافظ و کتاب «کولون باغیشلار یله» مجموعه اشعار ترکی این استاد همزمان با برگزاری این کنگره رونمایی شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین در مورد کلنگ‌زنی تالار شهر اردبیل نیز بیان داشت: بعد از نشست پیمانکاران این پروژه و مشاور با استاندار اردبیل و رایزنی‌های انجام شده امیدواریم شاهد کلنگ‌زنی تالار شهر اردبیل با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما به رغم لغو شدن سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل حمیدرضا حاج بابایی دیگر عضو کابینه دهم قرار است فردا سفری به استان اردبیل داشته باشد که در این برنامه وزیر اندیشمند آموزش و پرورش علاوه بر حضور در یادواره 63 شهید فرهنگی استان اردبیل قرار است کارگاه آموزشی سند تحول بنیادین در ورزشگاه رضا‌زاده اردبیل با حضور مربیان، معلمان، مدیران و روسای آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شده و حاج بابایی در این مراسم به ایراد سخنرانی بپردازد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول