اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل حمل و نقل پایانه‎های گلستان:

خودروهای دارای باک اضافی به مراجع قانونی معرفی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل حمل و نقل پایانه‎های استان گلستان گفت: ‌خودروهای دارای باک اضافی به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

خودروهای دارای باک اضافی به مراجع قانونی معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالحمید قوچاقی عصر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: با تمام هزینه‎ای که برای مهار قاچاق سوخت و توقف آن صورت گرفته باز هم شاهد ادامه حیات آن هستیم.

وی تصریح کرد: از منظر قانونی حمل هرگونه سوخت بدون باک استاندارد و داشتن باک اضافه برای خودروها و نیز حمل مواد سوختی در داخل ظرف یا هر طریق دیگری ممنوع عنوان شده است.

معاون اداره کل حمل و نقل پایانه‎های گلستان تاکید کرد: انحراف از مسیر حمل توسط رانندگان و پیمانکاران حمل مواد سوختی ممنوع بوده و بر‌ اساس قانون از مصادیق قاچاق محسوب می‎شود.

قوچاقی با اشاره به اینکه داشتن باک اضافه و یا هرگونه حمل سوخت اضافه بر باک استاندارد ممنوع است خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی موظف است به محض مشاهده خودروی متخلف را متوقف، سوخت اضافی را تخلیه و سپس برای اعمال قانون به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی کنند.

وی متذکر شد: شرکت‎های حمل و نقل پایانه‎ها از دادن بار و مسافر به خودروهای دارای باک اضافه خودداری کنند.

معاون اداره کل حمل و نقل پایانه‎های گلستان بیان داشت: متخلفان توقیف شده بر اساس ماده 25 در مبادی خروجی علاوه بر پیگرد قانونی مورد تنبیه قرار می‎گیرند.

قوچاقی در خصوص تنبیه قانونی خودروها اذعان کرد: لغو دفترچه رانندگان بخش حمل و نقل عمومی به مدت شش ماه توسط وزارت راه و شهرسازی، اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی به مدت یک ماه توسط نیروی انتظامی و ممنوعیت خروج از کشور خودروی استفاده شده در تخلف به مدت شش ماه خواهد بود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول