اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست فارس تاکید کرد

جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده از اوایل تیر‌ماه

خبرگزاری فارس: مدیرکل محیط زیست استان فارس گفت: از ابتدای تیر‌ماه امسال از تردد سواری‌های شخصی فرسوده در استان جلوگیری می‌شود.

جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده از اوایل تیر‌ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسینعلی ابراهیمی‌ کارنامی بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: آن چیزی که سلامت مردم را به خطر بیندازد، پسندیده نیست و ما در این راستا با کسی تعارف نداریم.

مدیرکل محیط زیست استان فارس تصریح کرد: از ابتدای تیر‌ماه امسال از تردد سواری‌های شخصی با عمر بالای 20 سال، وانت‌های با عمر بالای 15 سال، تاکسی و مینی‌بوس‌های با عمر بالای 10 سال، اتوبوس‌های با عمر بالای هشت سال، موتورهای با عمر بالای هشت سال و اتوبوس‌های بین شهری با عمر بالای 12 سال جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه از پایان دفن غیر‌بهداشتی زباله‌های عفونی شیراز تا پایان خرداد‌ماه جاری خبر داد و با اشاره به طرح جامع مدیریت پسماند استان فارس تصریح کرد: این طرح که در گذشته ابتر مانده بود، تمام موانع پیش‌رو آن دوم اردیبهشت‌ماه امسال رفع شد و برای اجرا به تمام شهرستان‌های این استان خواهد رفت.

کارنامی با بیان اینکه جشن پایان دفن غیر‌بهداشتی زباله‌های عفونی جهرم و فسا نیز برگزار شد، گفت: در حوزه پساب‌های صنعتی نیز بخش بسیاری از این پساب‌ها در حال تصفیه‌شدن بوده و در حوزه پساب‌های خانگی نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه هفت شهر در حال اجراست.

مدیرکل حفظ محیط زیست استان فارس با بیان اینکه فارس به عنوان استان پیشرو حوزه مدیریت آلاینده‌های آب و خاک و هوا مطرح است، تصریح کرد: در هفته محیط زیست پارسال تا هفته محیط زیست امسال در جنت شهر فارس دفن پسماند را نداریم و تفکیک زباله از مبدا انجام می‌شود.

به گفته وی، هفته محیط زیست از 16 تا 22 خرداد‌ماه است و هر سال برنامه‌هایی در این مورد اجرا می‌شود.

کارنامی در ادامه با اشاره به موضوع چاه‌های غیرمجاز در کازرون و پریشان اضافه کرد: در این راستا چاه‌های غیرمجاز شناسایی شدند و در حوزه چاه‌های مجاز نیز نصب کنتور هوشمند در نظر گرفته شده تا با این کار برداشت‌های غیرمجاز و بیش از حد پرونده بهره‌برداری کنترل شود.

وی همچنین با اشاره به پایش الکترونیک مناطق حفاظت شده استان فارس با نصب دوربین اظهار کرد: در این مورد اقدامات لازم پیگیری می‌شود ضمن اینکه در این راستا مناطق پارک ملی بمو، پارک ملی قطرویه و میانکتل ارسنجان اولویت امسال برای نصب دوربین است.

مدیرکل محیط زیست استان فارس در ادامه با تقدیر از همکاری رسانه‌ها با محیط زیست گفت: با کمک حوزه رسانه، استفاده از نخبگان حوزه محیط زیست و سایر بخش‌ها بسیاری از اهداف تعیین شده در مورد بهبود وضعیت محیط زیست محقق شده است.

به گزارش فارس، هفته محیط زیست هر سال از 16 خردادماه آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول